Komisjon võttis remonditud Lahavere-Kalana teelõigu vastu

Juba eelmisel aastal alustati ammu jutuks olnud Lahavere-Kalana tee 5,5 kilomeetri pikkuse lõigu remonti. Teelõigu muldest veeti välja 24 000 kuupmeetrit pinnast ning uue mulde rajamiseks veeti kohale 35 000 kuupmeetrit kruusa. Asfalt sai maha juba tänavu juunis, kuid ametlikult võeti  töö  vastu alles eile. 

Komisjon jäi tehtuga rahule

Pajusi valla territooriumil asuva teelõigu muldkeha ümberehitamine ja asfalteerimine läks maksma 1,2 miljonit eurot. Raha selleks saadi Eesti riigi eelarvest.  Remonditööd tellinud maanteeameti lõuna regiooni asedirektori Janar Taali sõnul oli selle teelõigu remontimine ja muldkeha uuendamine vajalik, sest seal liiguvad raskete killustikukoormatega autod.   Need tööd olid juba ammu plaanis. Ühele väikesele osale äsjaremonditud teelõigust  oli omal ajal veetud asfaldi freespuru, millega nüüd muudeti tolmuvabaks Lahavere-Jõeküla tee Lahavere-poolne lõik.

Töö vastu võtnud kümmekond komisjoni liiget hindasid teelõigu vastavust projektis ette nähtud tingimustele. Tänaseks on teekate märgistatud ning bussiootepaviljonidki paigas. Janar Taali sõnul jäid nad vastse teelõiguga rahule, ehkki mõnel pool on näiteks veel teepeenrad ettenähtust madalamad. Taal usub, et see puudus saab peagi likvideeritud. 

“Haljastustööd on teostatud, kraavid olemas. Meie oleme tulemusega rahul,” lausus ta.   

Pajusi vallavanem on väga tänulik 

Pajusi vallavanema Reet Alevi sõnul tähendab Lahavere-Kalana teelõigu remontimine, et nüüd saab n-ö “kuiva jalaga” Kalanast Jõgeva suunas sõita. Varem oli see teelõik nii varakevadel kui hilissügisel tihti porine ja üsna kehv. Mõned aastad tagasi uputas teealune karstijõgi varakevadel tee koguni üle, nii et vähemalt sõiduautodega sealt läbi ei pääsenud. Reet Alevi sõnul on nüüd olukord paremaks muutunud ka killustikku vedavatele masinatele.  Tihti kehtisid sellel teelõigul koormusepiirangud. Nii tuli Jõgeva suunas liikuvatel killustikku vedavatel autodel sõita esmalt Pauastvere külla Põltsamaa-Jõgeva maanteele ja sealt edasi suund Jõgeva poole võtta. See tähendas iga otsa pealt üheksat lisakilomeetrit.

Järgmine kriitiline tee on Pajusi vallas enne Järvamaa piiri asuv, samuti aastaid kõne all olnud Kütimäe-Rutikvere vaheline veidi üle kahe kilomeetri pikkune teelõik, mille tolmuvabaks muutmisest on juba aastaid juttu olnud.

“Kui üks teelõik sai lõpuks korda, siis tuleb kohe teisega edasi tegelda. Lahavere-Kalana teelõigu pärast oleme pidanud mitmete ametkondadega pikalt kirjavahetust, samuti oleme seda teinud ka Kütimäe-Rutikvere teelõigu pärast ja tegeleme sellega kindlasti edasi,” lubas Reet Alev, kes andis kiitva hinnangu ka tänavu asfalteeritud Kolga-Jaani – Leie teelõigule. Seda teed mööda saab nüüd Põltsamaalt oluliselt kiiremini nii Antslasse, Valka kui Võrru.

“Meie vald on väga tänulik kõigile, kes Lahavere-Kalana teelõigu remontimisele ja asfalteerimisele nõu ning jõuga kaasa aitasid,” rõhutas Pajusi vallavanem.  

i

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus