Kõik me teame, kui palju maksab poes piim või sai, aga kui palju maksab Eestis inimene? Vastuse sellele küsimusele sain 24. veebruaril – inimene maksab 50 krooni ehk 3 eurot. Täpselt nii kõrgelt hindab Tele2 oma kliente. Suur oli minu üllatus, kui sain vabariigi aastapäeval Tele2-lt SMS-i, mis teatas: “Teeni tasuta kõneaega! Iga uue sõbra eest, kelle Smardi kliendiks tood, saad 50 EEK.” Pole siis ime, kui inimesed tunnevad end tähtsusetutena, sest neisse suhtutakse kui odavasse prahti ja arvavad, et nendest ei sõltu mitte midagi. Sellist tendentsi võib näha valimiste ajal.
Kuid Tele2 suhtumine inimestesse on pehmelt öeldes jahmatav. Aga ju on see siis uus äripoliitika. Tele2-s ollakse vist õppust võetud kuninganna Victoria sõnadest, kes omal ajal ütles: “Tähtis pole mitte see, mida inimesed minust mõtlevad, vaid see, mida mina inimestest mõtlen.” Nüüd me siis teame, mida Tele2 bossid inimestest mõtlevad. Vähe sellest, et kui ostad kõnekaardi ja kraabid välja peidetud numbri, on numbrid tihti loetamatud ja saad saja krooniga vastu pükse, nüüd on siis Tele2 avalikult teatanud, et kliendi hind on 3 eurot! Inimene pole tähtis, tähtis on vaid raha, sest raha on jumal, püha sakrament ja õndsus ühes isikus kokku!
Huvitav, kes on see ajugeenius, kes sellise solvava ja naeruväärse kampaania välja mõtles? On solvav ja naeruväärne, kui firma kutsub mind üles 50 krooni või 3 euro eest oma sõpru “maha müüma”, et firma saaks oma rahapada täita.
Kahjuks pole Tele2 ainus firma, kes oma klientidesse üleolevalt suhtub. Samasugust suhtumist kohtab ka muudes eluvaldkondades tegutsevates firmades.
Ei jäägi muud üle kui hüüda: Euroopa Liit, hoia alt! Eesti firmad tulevad!
ANTI KEHA, Jõgeva
9.03.2004
blog comments powered by Disqus