Läksin 30. mail Jõgeva turule ja peatusin kohe turu väravast sisse minnes vasakut kätt, kus kauplus on jalanõud välja pannud. Majast väljus müüjanna ja asus kohe lahkelt küsima, mida ma soovin. Olin huvitatud veidi pidulikumast kingast. Sain kohe lahkelt sees proovida nr 40 kinga, kuid ei suutnud üksinda otsustada. Läksin välja, et tütrele mobiiliga helistada, et ehk jookseb vaatama. Tütart ei olnud kodus, siis kutsusin autost mehe. See võttis kokku vast 20 min. Ma ostsin need kingad ära, kuna ka hind oli soodne ? 220kr.
Siis aga meelitas soe suvi. Sai vist natuke “liiga? selle päikesega ? jalad tursusid üles ning kurb tõde saabus 10. juunil, kui õde külla tuli ja talle oma kingi näitama hakkasin. Kand oli umbes 1,5 cm üle kinga, sest jalg ei läinud lõpuni kinganinasse. Läksin 12. juunil kauplusse, kus oli sel päeval tööl noorem müüjanna (sain teada, et omaniku tütar) ning rääkisin oma mure ära. Ütlesin kohe, et ma ei taha kingade vastu raha, vaid vahetust mingi muu asja vastu. Valisin välja pluusi, mis maksis samuti 220 kr ning palusin kõrvale panna järgmise päeva hommikuni, sest siis pidi tööle tulema omanik (st. ema) Seda kõike tehti väga pahase ja tõrjuva olekuga. Läksingi 13. juuni hommikul suure lootusega, sest oli see müüjanna ju nii kena mulle neid kingi näidates ja kiites, kui hästi nad mulle sobivad. Ma ei saanud veel oma palvet lõpuni rääkidagi, kui ta vaatas mulle pahase näoga otsa ja ütles, et mingit vahetust ei tule! Kõndis mul eest ära, mina aga järgnesin talle ja püüdsin selgeks teha, et ma ei taha ju raha tagasi! Tema aga kohe mulle pahaselt vastu: “Hoiate kuu aega ja siis toote tagasi jne!? Ostsin kingad tegelikult 30. mail. Püüdsin selgitada, et ma ei teadnud ju seda ette, et mu jalad tursuvad ja ega ma neid siis iga päev ei proovinud. Ei võtnud mind üldse kuulda ? ütles veel vastu, et see on minu probleem jne. Ma sain aru, et siin selgitamisest ei tule midagi välja. Ütlesin: “Olete küll üks nõid!? ja tulin ära. See ütlemine tuli mul automaatselt nördimusest, et kuidas inimene ei taha teisele vastu tulla? Olen ise töötanud kasutatud rõivaste müüjana, kus tegin vahetust, kui ei sobinud mingi ese, või andsin raha tagasi. Ja sellisest teise kauba vastu vahetamisest kuulsin seal turul ka teistelt tuttavatelt müüjatelt. Läksin 14. juunil tarbijakaitseametisse, et turul kauplejate õigustes ja kohustustes selgust saada. Tuligi välja, et sellest aastast on seadus, mis ei kohusta neid kaupa vahetama, kuigi inimlikust seisukohast võiks! Üks kena töötaja tuli tarbijakaitseametist kaasa ja läksime selle vanema müüjanna juurde. See meesterahvas sai ainult öelda, et meil on üks väike probleem, kui see vanem müüjanna kätega vehkima hakkas ja seletas, et tema teab seadusi ja kus hakkas siis mind ?materdama?, lausa valetama.
Esiteks ütles ta, et mul on kingad kuu aega käes olnud ? kuigi oli 2 päeva üle 2 nädalal (ostsin 30.05)
Teiseks ütles, et ma olevat pool päeva neid kingi jalga proovinud (eespool on kirjas, et ma olin koos helistamisega seal vast 20 min).
Siis ütles, et ma olevat teda sõimanud (ainuke paha sõna oli minu poolt, et ta on nõid). Kuigi seda väljendit võib mitut moodi tõlgendada, näiteks ta nõidus mu ära, et ma üldse need kingad ostsin!
Ütles, et kui ma poleks teda sõimanud, siis oleks ta mul lubanud kingad pluusi vastu vahetada.
Ei ole ma ju nii naiivne, et tahan vahetust teha ja lähen sõimama.
Lugejaid, kes on selles kaupluses samuti ebameeldivuste osaliseks saanud, kutsun üles mitte sealt ostma ? turul on mitmeid meeldivaid ja vastutulelikke müüjannasid.
Nördinud ostja Jõgevalt