Kas ametnik on inimese jaoks või vastupidi?

Uus jäätmevedaja on kuu jagu Jõgeva vallas elevust tekitanud. Sotsiaalmeedia grupid kihavad probleemidest, näpuga näitamisest ja küsimustest. Vallaametnikuga vesteldes selgub, et nende lauale on sattunud vaid kaks kaebust. Needki küsimustes, mis võinuks ükskõik kellega tekkida.
Tekib küsimus, miks ei taha või ei julge probleemiga võitlev kodanik siis vastava ametnikuga ühendust võtta? Kas probleem ei saaks märksa kiiremini lahendatud ja üksteise kallal nöökimine jääks olemata? Kes kelle jaoks siis päriselt olemas peab olema?
Sotsiaalmeedial on kahtlemata tänapäeva ühiskonnas oluline roll. Lisaks meelelahutusele on Facebooki gruppidest saanud infovahetuspunkt, ostukeskus, kinnisvaraportaal ja kohati ka häbipost. Viimasesse võib valimatult panna igaüht olenemata sellest, kas süüd on või ei ole. Kui tundub, et on, siis ongi.
Ent ei tasu arvata, et ametnikud ja juhid päevad läbi sotsiaalmeedias gruppides igapäevaelu kerimas käivad. Selleks, et probleemid lahenduse leiaks, tuleb ausalt ja avatult neist rääkida ning teada anda, alles siis saab midagi paremaks minna. Kuidas muidu peaks probleemid jäätmekäitlusega päriselt otsustajate lauale jõudma?
Rääkides jäätmekäitlusest, siis lühike retk Jõgeva linna prügikastide juures näitab inimeste hoolimatust. Miks muidu võib peaaegu iga suurema konteineri juures näha seda, mis sinna kaugeltki ei kuulu? Alustades suurtest diivanitest lõpetades ehitusprahi ja muu seesugusega. Elu ja ümbritsev keskkond kipub paremaks minema teatavasti siis, kui selleks ise midagi ära teeme.

blog comments powered by Disqus