Rehvide valik on nii suuruse, tüübi kui kaubamärgi osas lai ning õige valiku tegemine võib osutuda keeruliseks. Tihtipeale arvatakse, et piisab, kui teada sõidukile sobivate rehvide mõõtmeid, kuid see on vaid üks paljudest olulistest teguritest.
Eelistage uusi rehve kasutatutele
Parima ohutuse tagamiseks tasuks eelistada uusi rehve kasutatutele. Uute rehvide puhul on teada, mida ostetakse, kasutatud rehvide ajalugu on aga teadmata. Kuigi visuaalselt võivad need tunduda korralikud, võib neil olla nähtamatuid kahjustusi ‒ näiteks sisemise karkassi vigastusi, mille tõttu võib rehv ootamatult lõhkeda.
Valige rehvi tüüp vastavalt vajadusele
Kui peamised sõidud tehakse linnas ja korralikult hooldatud teedel, on soovitav valida naastudeta rehvid. Kruusateedel sõites, mis on talvel kaetud mitme sentimeetri paksuse jääkoorikuga, tasub eelistada naastrehve, kuna need tagavad parima võimaliku haarduvuse.
Eelistage talverehve universaalrehvidele
Meie kliimas tasuks eelistada talverehve universaalrehvidele ‒ need on välja töötatud spetsiaalselt talvisteks teeoludeks ja toimivad seetõttu siinsetes ilmastikutingimustes efektiivsemalt.
Lamellrehve on saadaval kahe erineva kummiseguga ‒ jäigema ja pehmemaga, millest kumbki on välja töötatud mõnevõrra erinevatesse ilmastikuoludesse. Jäigem kummisegu sobib eeskätt lumistesse teeoludesse, pehmem segu jäistel teedel sõitmiseks.
Rehvide valimisel on oluline silmas pidada, et rehvid oleksid tasemel igas testikategoorias, mitte ainult Euroopa Liidu rehvimärgisel nõutud parameetritel. Euroopa Liidu rehvimärgisel on välja toodud kolm parameetrit: veeretakistus, müratase ning pidurdusteekond märjal asfaldil, kuid parimad rehvitootjad lähtuvad rehvide hindamisel umbes viiekümnest parameetrist. Lisaks puuduvad märgistusel talverehvidele olulised omadused nagu pidurdamine lumel ja jääl. Enne ostu sooritamist on soovitav tutvuda sõltumatute rehvitestidega ‒ nendes on hinnatud rohkem kui kolme parameetrit ning välja toodud rehvide head ja halvad omadused.
Võrrelge rehvi teise samaväärsega
Rehvid jaotatakse üldiselt kolme hinnaklassi: premium ehk parim kvaliteet ja kõrgeim hinnaklass, keskklass ning budget ehk odav hinnaklass. Võrreldes rehvimärgisel toodud informatsiooni, võib näida, et odava hinnaklassi rehvid ei erine premium klassist kuigi palju, kuid vaid see ei ole hindamiseks piisav. Premium rehvidel võib näiteks pidurdusteekond olla vaid mõned meetrid lühem kui odavatel rehvidel, kuid avariiolukorras võib see osutuda määravaks.
Tihtipeale kiputakse võrdlema ka mõnes Aasia riigis valmistatud odava hinnaklassi rehvi Euroopas valmistatud samaväärse hinnaklassi rehviga, kuid nende kvaliteet ei ole samaväärne. Paljud Euroopa või USA odavate rehvide tootjad on premium tootjate tütarettevõtted, kus kasutatakse kontrollitud ja kvaliteetseid tehnoloogiaid. Odavamaid tooteid müüvad Aasia tootjad kopeerivad sageli vaid heade tootjate veerepinna disaini, kuid ei loo usaldusväärset kummisegu, tugevat karkassi ega taga pikka kasutusiga.
Pärast rehvivahetust on suverehvide eluea pikendamiseks oluline tähelepanu pöörata nende ladustamisele. Rehvid säilitavad oma omadused paremini jahedas ruumis, kaitstuna otsese päikesevalguse ja niiskuse eest ning velgedeta rehvid tuleks ladustada vertikaalses ning velgedega horisontaalses asendis.
Vanad rehvid saab tasuta üle anda mis tahes rehve müüvasse firmasse, lisaks võetakse neid vastu suuremates jäätmejaamades.
RISTO KIVISIKK, Goodyeari Eesti esindaja