JUHTKIRI: Hea eesti kaup müüb küll

Kõik ligi 80 ettevõtet, kes vaevusid eelmisel nädalavahetusel Helsingisse Eesti päevadele oma kaupa pakkuma minna, jäid üritusega rahule. Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) ja Kaubandus-Tööstuskoja 7.-9. maini Helsingis Senativäljakul korraldatud üritust “Eesti päevad Helsingis” hindavad soomlased nii eesti kultuuri kui ka meie vabariigi ettevõtjate tutvustamise osas kõigi aegade parimaks mainekampaaniaks.

Jõgevamaalt oli laadal esindatud vaid Siimusti Keraamika. Punasest savist kausid-kannud-kruusid ja vaasid köitsid soomlaste tähelepanu ning kaupa müüdi tublisti. Enimmüüdavaks kaubaks olid sibulanõud ja kruusid, aga hästi osteti ka kausse, kanne ja vaase. Pole saladus, et põhjanaabrid meie käsitööst lugu peavad.

Paljud Soome elama kolinud eestlased tundsid rõõmu kaussidest, mis neil kunagi kodus on olnud. Samuti meeldis tahuline piimakann. Siimusti Keraamika hinnad on soomlastele odavad, samas on toodang neile tuttav ja kvaliteet kõrge.

Neile pakutakse kodumaal enamasti valgest savist valmistatud asju, eks sellepärast läinud ka meie Siimusti Keraamika pakutu hästi kaubaks.

Lisaks kruuside-kausside ja kannude müümisele jagati laadal võimalikele uutele edasimüüjatele ka oma katalooge ja infot, sobitati tutvust uute koostööpartneritega.

Ürituse eesmärk oli Eesti tuntuse ja maine tõstmine Euroopa Liidus, ettevõtjatele kontaktide leidmise ja uutes tingimustes müügivõimaluste andmine. Ja selle eesmärgi need kolm päeva ka täitsid. Polnudki vaja kümneid miljoneid kroone kulutada ega välismaalt tiitlitega asjatundjaid palgata. Saab ka lihtsamalt. Sest hea eesti kaup müüb ennast ise. Tubli, EAS!

Väga tahaks loota, et kui järgmisel aastal toimub sarnane üritus kas Stockholmis, Riias või Kopenhaagenis, osaleb ka Jõgevamaalt rohkem firmasid. Ega keegi meile midagi kandikul kätte too, kui me ise oma kaubale turgu ei otsi. Ja Jõgevamaal on, mida pakkuda.

blog comments powered by Disqus