Pakendite taarapunktidesse tagastajate hulk vähenes küsitluse põhjal poole aastaga 11 protsendi võrra ning lähipoodi pakendite tagastajate hulk kasvas 6 protsendi võrra.
?Ootuspäraselt eelistavad inimesed oma kodupoodi pakendite tagastamisel eelkõige lähedase asukoha ning mugavuse tõttu. Võit kaupmehe jaoks on aga asjaolu, et 52 protsenti küsitletutest kinnitas pakendite tagastamisel saadud raha kulutamist samas kohas,? ütles Eesti Pandipakendi tegevjuht Oleg Epner.
Lähipoe headeks külgedeks peeti seda, et kõiki pakendeid võetakse vastu, see on avatud sobivatel aegadel ja enamasti puuduvad järjekorrad. 75% inimestest kulutab pandipakendite tagastamisel saadud raha tava-ehk igapäevasteks ostudeks, 7% millegi meeldiva ostmiseks, 8% annab raha lastele ja 3% kogub mingi kindla asja ostmiseks. Endiselt tagastab aktiivselt pandipakendeid 60% Eesti elanikkonnast Küsitluse järgi tagastab üle poole inimestest (52 protsenti) panditaarat vähemalt kord kuus ning kord nädalas või iga poeskäigu ajal 19 protsenti inimestest. Üldjuhul tagastatakse korraga kogu majapidamises tekkinud pandipakendi kogus.
Turu-uuringute AS küsitles uuringu läbiviimiseks 2006. aasta juunis üle tuhande 15?74-aastast Eesti elanikku. Eesti Pandipakend korraldab koostöös keskkonnaministeeriumiga turu-uuringuid neli korda aastas.
Kuumade ilmade tõttu kasvanud jookide tarbimine on oluliselt suurendanud ka pakendite tagastamist. Tagastamise hõlbustamiseks ja järjekordade vähendamiseks tuletame pakendite tagastajatele meelde tagastamiskõlbuliku joogipakendi tunnused: joogipakendi ribakood ja pandimärk on terve ja loetav; klaaspakend on terve ja ilma korgita; plastpakend ja metallpakend on äratuntavalt sama kujuga kui müügihetkel; plastpakendil on plastkork, aga ei pea olema; joogipakendi sisse ei ole visatud prahti.
Birgit Tolmann
OÜ Eesti Pandipakend