Jõgevatrefist saab Tartu-Jõgevatreff

“Peapõhjus, miks Jõgevatreff tänavu Tartus toimub, on see, et kokkutuleku korraldustoimkonnal on vaja testida seda keskkonda ja neid tingimusi, milles meil tuleval aastal tuleb läbi viia maailma kaalukaim mototurismiüritus, FIM-Ralli 2005,” ütles Jõgevatrefi peakorraldaja, motoklubi Jõgeva MC president Igor Ellisson.

Õiguse korraldada Rahvusvahelise Mootorrattaspordi Föderatsiooni (FIM on lühend selle organisatsiooni prantsuskeelsest nimest) egiidi all toimuv aasta olulisim motokokkutulek, millele on oodata paari-kolme tuhandet motomatkajat 27 riigist, pälvis Jõgeva MC just tänu Jõgevatrefi heale mainele, aga ka sellele, et sama seltskond sai kolm aastat tagasi edukalt hakkama maailma tähtsuselt teise mototurismiürituse, FIM-Motocamp’i korraldamisega. Kui FIM-Motocamp oli võimalik läbi viia veel Jõgevamaa piirides (täpsemalt Põltsamaal), siis FIM-Ralli reglement on kraad karmim, nähes muuseas ette sellisel hulgal ja sellisel tasemel hotellimajutuskohtade olemasolu, nagu üheski Jõgevamaa asustatud punktis pakkuda pole. Sestap tuli Ellissoni meeskonnal pilgud Tartu poole pöörata ning Tartu Näituste kompleksis nii tänavune Jõgevatreff kui ka tuleva-aastane FIM-Ralli toimuvadki.

“Näituste väljakul saame enda käsutusse kuus hektarit murupinda ja lisaks veel kaks suurt viilhalli. Selleks, et motomatkajad ihupesuks pangega Emajõest vett ei peaks tassima, monteerib Jõgeva firma Q-E Grupp meile nii tänavu kui tuleval aastal laagriplatsile kokku ajutised du?iruumid ehk nn komponent-pesutänava,» ütles Igor Ellisson.

Tänavune Tartu-Jõgevatreff algab 27. juulil. 31. juulil oodatakse kõiki motohuvilisi Tartu laululaval toimuvale motoshowle, millel esinevad taas Soome motokaskadöörid. Motolaagrist laululavale suunduvad motomatkajad paraadkorras ja ringiga läbi linna.

Vajatakse polüglotti
Varasematel aastatel sai Jõgevatrefi ajal Kuremaa motolaagris ja laagriplatsi hilisemal koristamisel tööd sadakond kohalikku. Tänavu suvel on Kuremaale ametisse vaja vaid üht keeli valdavat inimest, kes vana harjumuse järgi sinna tulevad motomatkajad Tartusse edasi suunaks. Kui Jõgeva MC neljaliikmeline esindus eesotsas Igor Ellissoniga kolm nädalat tagasi traditsioonilisel Helsingi motomessil tänavust Jõgevatreffi promomas käis, siis olidki neil juba esimese messipäeva õhtuks keeled kanged seletamisest, miks tänavu ei toimu kokkutulek Kuremaal, vaid Tartus.

“Korraldajatena arvasime, ausalt öeldes, et motorahvas hakkab ehk Kuremaast juba tüdinema, aga selgus, et see pole kaugeltki nii. Esimene asi, mida küsiti, oli see, et kas Tartus järv ka on. Ja kui selgus, et pole, siis öeldi naljatamisi: “Küll me kaevame!”,” ütles Igor Ellisson.

Jõgevatreff ei jää FIM-Rallile vaatamata pidamata ka tuleval aastal: FIM-Ralli toimub 18.-24. juulini ja Jõgevatreff peaaegu kohe pärast seda: 27.-31. juulini.

«Kui kaks kokkutulekut järjestikku pidada, siis ei pea laagrit vahepeal maha võtmagi. Ja paljud FIM-Rallile tulijad jäävad kindlasti ka Jõgevatrefile, heites vahepealsetel vabadel päevadel pilgu muudele Eestimaa paikadele,» ütles Igor Ellisson.

Tagasilöögid
Tema sõnul pole välistatud, et Jõgevatreff tulevikus Kuremaale naaseb, eriti juhul, kui praegu aleviku üldilmet rikkuvast endisest ühiselamust vahepeal näiteks viisakas majutusasutus peaks saama.

“Jõgevamaal on see eelis, et siin ma ei pea enam kellelegi, kellelt ma abi küsima lähen, pikalt-laialt seletama, mis see Jõgevatreff on ja milleks seda vaja on. Väljaspool maakonda tuleb suud tunduvalt rohkem kulutada. Ja alati pole sellestki abi,” nentis Igor.

Möödunud aastal sai ta näiteks negatiivse kogemuse osaliseks, kui üritas taotleda EAS Regionaalarengu Agentuuri põllumajanduspiirkondade programmist raha metallist turvaaia soetamiseks. Siiamaani on laagriplatsi piiramiseks vajaliku turvaaia rentimine neelanud suure osa Jõgevatrefi eelarvest (umbes 100 000 krooni).

“Turvaaeda ei kavatsenud me hankida mitte üksnes enda ja Jõgevatrefi jaoks, vaid selleks, et seda saaksid kasutada ka maakonna teised ürituste korraldajad. Kulutasime 8000 krooni korraliku projekti koostamiseks, aga paraku lükati see tagasi. Põhjenduseks toodi, et Eestisse pole vaja kolmandat motokrossi maailma karikavõistluste etappi. See näitab, et rahasaamise üle otsustajad kas ei loe projekte korralikult läbi või on nii ebapädevad, et ei tee vahet võistlusspordil ja mototurismil.

Minu arust tuleks selliste maakonna jaoks oluliste projektide saatuse üle otsustada kohapeal, mitte saata neid kuhugi kaugemale, inimeste kätte, kes siinsetest oludest ja vajadustest midagi ei tea. Ja milleks neid maakondlikke arendus- ja ettevõtluskeskusi siis üldse vaja on, kui nende osaks on vaid käte laiutamine ja nentimine, et Tallinnast raha ei antud? Pärast seda tagasilööki ei taha ma küll enam, et mõni kohalik prominent mulle sõbralikult õlale patsutama tuleb ja ütleb: “Kirjuta aga projekt ja küll raha tuleb!”,” ütles Igor Ellisson.

RIINA MÄGI

blog comments powered by Disqus