Jõgevatrefil täna motoparaad

Kuigi ka neljapäevaõhtune pidu Jõgevatrefi laagris läks kenasti korda, on kõige aktiivsem motomatkajate kohalevoorimise aeg alati reede õhtul. Nii oli see ka tänavu.

?Pool tundi tagasi oli kohal 677 inimest, aga nüüdseks on see arv kindlasti juba üle 800 tõusnud: rahvast tuleb vahetpidamata juurde,? ütles infolaua neiu, kui eile kella nelja paiku Kuremaal käisime. Selleks hetkeks olid kohal kuue-seitsme riigi esindused. Ja tühjana ei seisnud Kuremaa lossi trepiesine hetkegi: tsikleid ilmus sinna ühekaupa ja hulgakesi. Nii tsikli, lisavarustuse, Jõgevatrefi märkidest koosneva keti pikkuse kui ka muude tunnusmärkide järgi võis oletada, kui kogenud ja pühendunud motomatkajaga tegemist on.

Kes alles tulnud, otsis telkimiskohta, kes varem kohale jõudnud, puhkas, puhus taaskohatud sõpradega juttu või sussitas grilli kallal. Teiste mere tagant tulnute hulgast leidsime ka suure mereriigi Saaremaa esindajad ehk MC Dagö liikmed.

?No viies-kuues kord on see meil ikka juba siin käia,? ütlesid kunstiõpetaja Erki Evestus ja kopamees Mehis Hein. ?Kõige tähtsam, et ilm on kena. Paar piiska kippus vahepeal küll tulema, aga me vaatasime kurja pilguga taevasse ja kraanid keerati jälle kinni.?

MC Ösel seitsmeliikmelises esinduses on seekord vaid üks naisterahvas, seegi kaassõitja.

?Meil on tegelikult neli-viis naistsiklijuhti ka, aga nad ei saanud siia kaasa tulla,? ütles Mehis Hein. ?Tahtmisest neil puudu ei jäänud, aga keegi peab ju vahepeal muru niitma, maja ehitama ja raha ka teenima.?

Eesti jääb kitsaks

Küsimusele, kas Saaremaa jääb tsikliga sõitmiseks juba kitsaks, vastas Erki Evestus, et kipub jääma Eestimaagi.

?Käisin enne jaanipäeva Odessas,? ütles Evestus. ?Seal peeti nn anarhistide ehk motomatkajate klubi Veerevad Anarhistid kokkutulekut. See on selline tore klubi, mis on esindatud mitmes riigis ? Ukrainas, Valgevenes, Moldovas, Saksamaal ja mujal. Presidenti sellel klubil pole, vaid selle liikmeid ühendab põhimõte ?Ära tee teistele seda, mida sa ei taha, et sulle tehtaks.?

Eestist tsikliga ida poole sõites Evestuse sõnul inimesi karta ei maksa, küll aga löökauke teel.

?Et kodutöö oli viletsasti tehtud, sõitsime Odessasse Vinnitsa kaudu ja olime kohale saades aukudes ukerdamiset päris väsinud. Tagasi tulime läbi Kiievi, aga sealgi ei maksnud valvsusel uinuda lasta: lõpuks tuli ikka mõni ristmik, kus täiesti ärkvele põrusid.?

Jõgevatrefile meelitab saarlasi hea seltskond ja teatud nostalgiagi.

?Siia lähedale jääb ju veinilinn Põltsamaa, kus toodeti seda head õunamärjukest, mis omal ajal rasket koolipinget leevendada aitas,? ütles Erki Evestus.

Ametitest prii

 Jõgevatrefi käivitaja Igor Ellissoni leidsime Kuremaa lossi tagatoast diivanil istumast.

?Nüüd ma võin endale juba rahulikult paigalistumist lubada ega pea enam aknastki välja vaatama: ma tean, et meeskond töötab täie rauaga ja kõik asjad saavad tehtud,? ütles Ellisson. ?Aga selle jaoks, et asjad toimiksid, on tegelikult aasta otsa tööd tehtud ja vaeva nähtud. Ning aastaid endale järelkasvu kasvatatud.?

 Jõgevatrefi umbes sajaliikmeline korraldustoimkond koosneb Ellissoni sõnul inimestest, kelle jaoks motomatkaharrastus on kallis ning kes jagavad kokkutulekuliste maailmavaadet.

?Kui me näeksime asju mitte motomeeste, vaid tänavakaubitsejate vaatevinklist, oleks kogu see süsteem ammu kokku kukkunud,? ütles Ellisson.

Kuigi aastaringse korraldustöö põhiraskus on endiselt Igor Ellissoni õlul (temal kui pensionäril on selleks lihtsalt rohkem aega), on ta motoklubi Jõgeva MC presidendi ja Jõgevatrefi peakorraldaja ameti nüüdseks üle andnud oma pojale Eigole.

?Oma vesti andsin ka poja selga,? ütles Igor Ellisson. ?Ainult pärandatav Jõgeva MC pitsatsõrmus on veel minu sõrmes.?

Täna on kõik motohuvilised oodatud Jõgeva kesklinna motoparaadile. Kell 11 üritavad Soome kaskadöörid püstitada Eesti rekordit tagarattal sõidus, keskpäeval jõuab linna aga motomatkajate kolonn, mille eesotsas on seekord Jõgeva linnapea ja abilinnapea ning kaks jõuluvana: püüab ju Jõgeva end teadvustada külma- ja jõululinnana.

RIINA MÄGI

blog comments powered by Disqus