Jõgevatreff, Linda ja hõberist

“Helsingi motomess on alati selleks kraadiklaasiks, mis näitab, kui “kuumad” päevad meid suvise Jõgevatrefi ajal ees ootavad,” ütles rahvusvaheliste motomatkajate kokkutulekute Jõgevatreff käivitaja ning klubi Jõgeva MC kauaaegne eestvedaja Igor Ellisson.

Jaanuari lõpus toimuval Helsingi motomessil on Jõgeva MC Jõgevatreffi tutvustamas käinud aastaid. Seekord jagati ekspositsioonipinda Valgamaal tegutseva Jaanikese puhke- ja vabaajakeskusega, kes haldab Jaanikese krossirada ja kes on Jõgevatrefi ajal toitlustajana Jõgeva MC koostööpartneriks.

“Helsingi motomess püstitas tänavu jälle külastajate rekordi: messikeskust külastas nende päevade ajal 79 560 inimest,” ütles Igor Ellisson.

Publikurekordi püstitas ka veebruari keskel Tallinnas toimunud rahvusvaheline turismimess Tourest, kus Jõgeva MC esindus samuti väljas oli. Kahel messil jagatud reklaammaterjalide hulk andis Igor Ellissonile põhjust arvata, et suvine Jõgevatrefi motolaager tühjaks küll ei jää.

“Paljude suust kuuleb praegu pessimistlikku majandussurutise-juttu,” ütles Igor Ellisson. “Mina seevastu usun, et meie siseturismiga tegelevad ettevõtjad peaksid valmis olema vastu võtma pigem senisest suuremat arvu külastajaid, sest need, kes pikki soojamaareise enam ette võtta ei jaksa, aga puhata ikkagi tahavad, otsivad nüüd üles meie oma turismitalud, kämpingud ja külalistemajad.”

Messid on Jõgeva MC esindusele alati ka oluliste kohtumiste paigad. Helsingis kohtuti ülesoomelise kristlastest motomatkajate klubi Gospel Riders liikmetega, kes saanud Jõgeva MC vahendusel headeks sõpradeks Siimusti lastekodu Metsatareke kasvandikega. Tänavu juuni keskel on nende viiekümneliikmeline seltskond jälle Eestisse tulemas ning kindlasti võetakse midagi huvitavat ette ka koos Metsatarekese lastega.

Tourestil kohtuti Tallinki ja Saku õlletehase esindajatega. Esimene on aidanud varasematel aastatel ja aitab ka tänavu Jõgevatrefi korraldamisele kaasa sellega, et müüb meritsi saabuvatele kokkutulekulistele soodushinnaga laevapileteid, Saku Rockiga tehakse koostööd reklaamsärkide alal.

“Messil on selliste kokkulepete sõlmimine tõhusam kui mingis neutraalses keskkonnas,” ütles Igor Ellisson. “Kui koostööpartner näeb, et sul on vahva kamp messil väljas ja rahvas sõelub su boksi vahet, siis on jah-sõna ka kergem tulema.”

Võrrivõidusõit

Tänavune Jõgevatreff saab teoks 30. juulist 2. augustini Kuremaal. Selle avalikkusele suunatud osa — motoparaad — toimub taas laupäevasel päeval Jõgeva linnas ning selle ajal peetakse maha võrrivõidusõit.

“Võidu hakatakse sõitma nõukogude-aegsete mopeedidega, mida nii noorte kui ka täiskasvanud motohuviliste käsutuses veel üsna palju,” ütles Igor Ellisson. “Eraldi võistlusklassis konkureerivad 49-kuubikulise standardmootoriga ja forsseeritud mootoriga masinad. Oma kolm-nelikümmend võrrivenda loodame vähemalt võistlema saada, sealhulgas Jõgeva noorte tehnikaringi Leopold liikmed. Tahame selle nostalgiahõngulise ja šõuelementidega ettevõtmisega näidata noortele, et motomeheks saamiseks ei pea alati omama suure rahakotiga vanemaid, kes kalli masina ostaksid; mõnikord piisab ka sellest, kui ise käsi õliseks teha ei pelga.”

Võrrivõistluse demonstratsioonsõidud tehakse kella 11 ajal, päris võistlemiseks läheb siis, kui motokolonn keskpäeval Kuremaalt Jõgevale jõudnud ja motomatkajad oma tsiklid ära parkinud.

Hea koostöö

Vabariigi aastapäeva eel võttis Igor Ellisson kui edukas turismiedendaja Jõgeva maavanemalt vastu Jõgevamaa Hõberisti. Ühest küljest ongi Ellisson turismi edenemisele Jõgevamaal aidanud kaasa Jõgevatreffi korraldades, teisalt pani ta ülemöödunud aastal Kuremaa järvele käima lõbusõidulaeva Linda.

Jõgevatreff toimub tänavu üldse kaheksateistkümnendat korda ja Kuremaal kaheteistkümnendat korda.

“Sellise arvuni poleks olnud võimalik jõuda, kui meil poleks suurepärast koostööd omavalitsustega — Kuremaa motolaagri osas Jõgeva vallaga ja motoparaadi asjus Jõgeva linnaga,” ütles Igor Ellisson. “Kuremaa inimestele oleme aga tänulikud selle eest, et nad need mõned päevad aastas tavalisest suurema lärmi ja asula olulisemate teede liikluseks sulgemise vapralt välja kannatavad.”

Kui mõne inimese jaoks võivad motomatkajad olla ka segav faktor, siis paljude Jõgevamaal kaubanduse, toitlustamise, majutamise ja muu seesugusega tegelevate ettevõtjate jaoks on nad tuluallikas: kui laevapilet otsa liita, siis jätab iga väliskülalisest motomatkaja Eestisse umbes tuhat eurot. Samas võimaldavad kokkutulekulised jõgevamaalastel kaudsel viisil osa saada ühest omapärasest ja maailmas väga levinud harrastusest, mis ühendab väga erinevatel aladel tegutsevaid inimesi.

Selleks, et ka esimest korda Jõgevatrefile tulijad Kuremaa üles leiaksid, on kokkutuleku ajal vastavad suunaviidad väljas juba Põltsamaa teeristist ehk Puhu ristist peale. Samas paigas võiks Ellissoni meelest olla suur teabetahvel, mis tutvustaks Jõgevamaa huviväärsusi ja siinseid puhkamisvõimalusi: siis oleks Tallinna-Tartu maanteelt Jõgeva poole pöörajaid kindlasti rohkem ka sel ajal, kui Jõgevatreffi parasjagu ei peeta.

“Sellise tahvli koostamine ja paigaldamine nõuab muidugi eri instantside ja tegijate koostööd, aga sellest oleks palju kasu,” arvas Ellisson.

Tal endal turismiarendusideedest puudust ei tule. Kolmandat navigatsioonihooaega alustav järvelaev Linda hakkab näiteks sel suvel randuma ka Udu talus. Randumissilla postid said talvel paigaldatud, nende külge kinnitatavad ujuvdetailid on samuti valmis. Tulevikus kavatseb Ellisson avada Kuremaa rannahoones jalgrattalaenutuse ning rajada oma Sadalas asuvasse kodutallu laste krossiraja. Hiljutisel Kalevipoja Uisumaratonil osalenud Jõgeva MC esindust ATVl turvates tuli Ellissonile aga mõte, et Kuremaa järvel võiks talvel samuti uisurada olla: siis oleks Jõgeva kandi uisutamishuvilistel koht, kus end Kalevipoja maratoniks treenida.

“Eks Jõgevamaa Hõberist kohusta nüüd latti veelgi kõrgemal hoidma,” ütles Ellisson, mööndes, et Jõgevatrefi korraldamisel on ta nüüd juba pigem “halli kardinali” staatusse taandunud. Põhitöö teevad ära kunagise Sadala mopeediklubi poisid, kelles tuksumas tõeline motomehe süda.

RIINA MÄGI

blog comments powered by Disqus