Jõgevamaalased käisid Pärnumaa partnerluskogul külas

Mail lõpus käsid  MTÜ Jõgevamaa Koostöökoja  liikmed külas Pärnumaal MTÜ Pärnu Lahe Partnerluskogu liikmetel, et  jagada kogemusi LEADER meetme paremaks rakendamiseks.

LEADER on Euroopa Liidu algatusprogramm, mille abil edendatakse elu maapiirkonnas kohalike inimeste algatuste ning koostöös ettevalmistatava ja rakendatava piirkonna arengustrateegia kaudu.

Esimeseks peatuskohaks meie reisil oli planeeritud Nurmenuku talu. Kohale jõudsime plaanitust varem ja tänu sellele oli meil rohkelt aega, et talu tegemistega tutvuda.

Palju loomi ja mänguväljak

Esimene eksponaat oli must kass, kes üritas igati ennast kõigile külastajatele nähtavaks teha. Oli näha uhkeid paabulinde, jaanalindu ja mitmeid muid sulelisi. Talus on ka minikitsed, minisead, minilehm, hobused ja mitut sorti küülikud. Nurmenuku talu pakub palju vaatamis- ja tegutsemisrõõmu nii lastele kui ka täiskasvanutele.

Lisaks loomadele-lindudele on Nurmenuku talus ka imeilus mänguväljak. Lõpuks jõudsid kohale ka Pärnumaa LEADER programmi esindajad, kes meiega oma kogemusi jagasid. Järgmine sihtpunkt oli Võiste aiand.  Enamikule meist oli uudiseks, et kurki-tomatit saab kasvatada ka kivivilla sees. Just sellest materjalist kasvuplokkidesse oli istutatud roosid ja kurgid-tomatid. Juba ohkasid nii mõnedki meist, et meie buss  vähe mahutab — nii palju oleks siit kaasa osta! Sealsamas tutvusime ka Tahkuranna naisseltsi käsitööga. Naised suudavad oma käte ja väga väheste vahenditega luua  imepäraselt kauneid asju.

Edasi viis meie tee Tackendorfi  puhkemajja, kus meid võttis vastu lahke peremees Lennart ja tema kaunis kaasa Raili. Kuulates  jutte nende tegemistest ja aktiivsest seltsielust jõudsime veelkord vana tõeni: kes teeb, see jõuab.

Pealehakkamisest piisab

Edasi läks sõit külla Eessalu naisseltsile. Meile tutvustati ilusaid seltsiruume ja tutvustati tulevikuplaane. Suurimat huvi pakkus meile klaasikoda. Kui imeilusad olid nende naiste loodud vitraažid, klaasimaalid, ehted ja kõik muu, mida on võimalik klaasist sulatamise teel teha. Juba ammu sügeles nii mõnegi rahakott ja siit saime kaasa osta ka mõned meened.

Nüüd olid meid ootamas Kõima Puidu toimekad noormehed. Seal jõudsime tõdemusele, et ei ole vaja kõike suurelt teha, et omadega toime tulla. Piisab tublist pealehakkamisest  ja töökatest kätest. Ka väikeses töökojas saab palju ära teha.

Sealsamas kõrval tutvusime OÜ SLP-ga, mille omavahel naljatades supilusika pubiks ristisime. Pubiga ei olnud siin tegelikult muidugi midagi pistmist. Tegemist oli hoopis järjekordsete asjalike meestega, kes tegelevad põllumajandusega ja rendivad välja suuri töökojahooneid. Põhiliseks tegevuseks oli neil seemnekartuli ja kõrvitsa kasvatamine. Tööjõunappuse tõttu tuli avamaakurgi kasvatus aga kahjuks lõpetada. Nüüd hakkas meis juba küpsema mõte, et kui järgmisel korral sellise sõidu ette võtame, hangime järelhaagisega bussi. Paras kartulipaneku aeg käes ja korralik seemnekartul kuluks ära küll.

No ega midagi — suure kahetsusega istusime bussi  ja suundusime Tamme aiandustallu.

Lahke perenaine lubas meil kõiki taimi nuusutada, katsuda ja maitsta. Muidugi ei unustanud ta meid hoiatamast mürgiste taimede eest. See oli tõeline maitseelamuste paradiis. Kahjuks ei suutnud me meelde jätta kõiki taimi ja nende kasulikke omadusi. Aga ideid oma taimeaia rajamiseks saime hulganisti. Kuna õhtusöögi aeg hakkas lähenema, siis pidime kiirustama. Hoolimata suurest hulgast sääskedest oleksime seal talus tahtnud veel kaua aega veeta.

Ees ootas Jõekääru kämping. Kahjuks pidime siingi natuke kiirustama, et mitte õhtusöögile hilineda. Aga põhilisele jõudsime pilgu peale heita. See on tõeliselt ilus koht, kus võiks veeta firma suvepäevi või lihtsalt perega puhata.

Meie reisi lõpp-punkt oli Uueda turismitalu. See koht võttis sõna otseses mõttes jalust nõrgaks. Tõeliselt kaunid palkhooned külaliste majutamiseks ja toitlustamiseks. Tünnisaun ja pooleliolev linnuvaatlustorn panid kõigele ilusa punkti. Võtsime oma päeva kenasti kokku ja tõdesime, et kõige olulisem varandus on meie aktiivsed inimesed. Peame püüdma oma tegemistele rohkem noori kaasa haarata. Nemad peavad ju meie ilusa Eestimaa elu edasi viima ja edendama.

Kojusõidul meenutas reisiseltskond ekskursioonilt naasvaid lasteaialapsi. Kõik pakatasid elamustest, kuid olid liiga väsinud, et muljeid vahetada.