Jõgevamaa ehedad ettevõtmised

„Tänu Palamuse muuseumi, Kalevipoja Koja, Kuremaa lossi, Laiuse õlemuuseumi ja Juulamõisa jõupingutustele võidab terve Jõgevamaa turismipiirkond,“ kirjutab tänases lehes Eveli Jürgenson, kes juhib Jõgevamaa turismiarendust maakonna arendus- ja ettevõtluskeskuses.


Ja täpselt nii see ongi. Ülalloetud ettevõtmised annavad maakonnale näo ja teo. Kõik nad on saanud EHE märgise, mis lahtikirjutatult tähendab Ehtne ja Huvitav Eesti ning on tunnustus, mida antakse maapiirkondades tegutsevate turismiettevõtete loodust või kultuuripärandit väärtustavatele teenustele.
Kuid kui tuntud on loodud brändid Eestis üldisemalt? „Kevade“ ja Oskar Luts on vaieldamatult bränd ehk tootemark, mis on puudutanud kogu eestikeelset maailma. Ilma igasuguse märgistuseta. Vaieldamatult on inimesed kuulnud Palamusest, mida üsna loomulikult ka Paunvereks kutsutakse, ja mis tänu „Talve“ filmi esilinastusele tekitab piirkonna vastu veelgi rohkem huvi.
Tullakse vaatama neid paiku, kus Tootside, Teelede ja Arnode tegelaskujud oma elu elasid. Need tegelased on meie inimeste jaoks peaaegu et ajaloolised isikud, justkui pereliikmed. Arvataksegi, et nad on lihast ja luust olendid ja sellele on kõige enam kaasa aidanud just kinokunst.
Kalevipojal on samuti lugu rääkida ja ka Kuremaa loss on oma kordumatu ajalooga. Üsna ehe, ilma suurte tähtedeta on ju ka küüslaugufestival ja paljud muudki ettevõtmised, mis Jõgevamaal aset leiavad ning kultuuri ja loodust ning kogu ümbrust laiemalt väärtustavad. EHE märk aga peaks pealekauba andma suurema turundusliku jõu ja tuntuse.

blog comments powered by Disqus