Jõgevamaa edukad ettevõtted tegutsevad Põltsamaa piirkonnas

Äripäeva maakonna edukamate ettevõtete pingereas moodustavad kolmandiku Põltsamaa linnas ja vallas tegutsevad firmad, kusjuures nende ärikasumid on teiste maakonna edukate ettevõtetega võrreldes märksa suuremad.


Möödunud aasta majandusnäitajate põhjal kõige edukamaks Jõgeva maakonna ettevõtteks märgitud Põltsamaa Graniit OÜ kannab nüüd nime OÜ Eesti Killustik. Nimevahetust põhjendas ettevõtte juht Andres Männart Äripäevale sellega, et graniitkillustiku müük moodustab nende ettevõtte tegevusest pigem tagasihoidliku osa ja tegutsetakse üle kogu Eesti, mitte ainult Põltsamaal. Septembris täitus ettevõttel ka 25. tegutsemisaasta ning siis võeti vastu otsus muuta ettevõtte Põltsamaa Graniit osaühinguks Eesti Killustik.

Mullu kasvas Põltsamaa Graniit OÜ käive peaaegu poolteist korda. Selle põhjuseks oli Tartu lähistel ehitusliiva kaevandamisega tegeleva aktsiaseltsi Ropka Liiv ostmine. Ettevõtte juhi sõnutsi ongi nendel kiiresti käivet võimalik kasvatada firmade ostmise või siis uute maardlate avamisega. 

Merit on juba Soomes ja Poolas

Maakonna edukate ettevõtete tabeli teisele kohale platseerunud Merit Tarkvara AS juht Andres Kert tunnistas, et nende pakutav raamatupidamisprogramm Merit Aktiva on praegu Eestis turuliider. “Aastaid tagasi lootsime kasvada sama suureks, kui oli raamatupidamisprogramm Hansa. Tänaseks on meil Merit Aktiva kasutajaid Eestis 38 000 firmat, Hansal on neid umbes 20 000, seega oleme juba oma eesmärgi ületanud,” märkis Kert.

Mis puutub ettevõtte arengusse, siis Kert tunnistas, et iga viie aastaga on aktsiaseltsi Merit Tarkvara käive kasvanud kaks korda. “Arenguvõimalusi on Eestis veel küllalt. Näiteks on meie palgaarvestuse programmi Merit Palk kasutajaid kümme tuhat firmat. Praegu on selle programmi suurimaks konkurendiks Exceli programm,” märkis ta.

Meriti tarkvaraprogramme müüakse ka väljaspool Eestit. “Praegu oleme Soomes tegutsenud viis aastat. Seal on meil umbes kolmsada klienti ja järgmisel aastal peaks meie sealne tütarettevõte tehtud kuludega tasa saama või isegi väikest kasumit teenima. Ühe aasta oleme tegutsenud ka Poolas. Seal on praegu umbes kümme klienti, kuid Poola raamatupidamine on  Eestiga võrreldes keerukam. Praegu on kaks meie töötajat Poolas kohapeal, et selgeks teha, kuidas meie programmi veel täiendada,” selgitas Merit Tarkvara juht. 

Kindlad kaubamärgid

Põltsamaa Felixi juht Kaido Kaare sõnas, et käibekasvu saavutamiseks keskendus tehas mullu vaid oma tugevamatele kaubamärkidele. “Felixi tomatiketšup on tugev turuliider omades üle  kuuekümne protsendist turuosa, Põltsamaa mahedamaitseline sinep valiti Eesti Parima toiduaine konkursil  sel aastal parimaks kastmeks,  ka Pai Pluss Hommikusmuuti on käesoleval aastal Eesti parim toode tervisele,” tõi Kaido Kaare välja Felixi toodangu tugevused.

Veel märkis Felixi juht, et eestlane eelistab ikkagi kodumaist toodangut. “Ligi 90 protsenti Eesti tarbijaist eelistab sisseoste tehes siin valmistatud toitu. Meie kohustus on siinsele tarbijale valmistada harjumuspärase maitsega, naturaalset, maitsvast ja tervislikku toitu. Tehes seda kohalikust toorainest väärtustame koostööd kohalike tootjatega ja tarnijatega,” lisas Kaare.

EILI ARULA

blog comments powered by Disqus