Jõgeva neiu valiti suurfirma disainikonkursil kolme finalisti hulka

Hiljuti sai teatavaks, et Jõgevamaa Gümnaasiumi 11. klassi õpilane Raili Mikko võitis Põltsamaa Felixi disainikonkursi, millega otsiti uut kujundust Felixi ketšupipudeli etiketile.


Konkursile esitatud umbes 13 000 pildi seast valiti välja kolm finalisti. Lisaks Raili Mikkole pääsesid finalistide hulka Alar Kriisa Tartust ja Anastassia Tokmantseva Narvast.

Päris kunstihuvi emalt

Raili Mikko sõnul on talle alati meeldinud joonistada. Ka Raili emale meeldis väga joonistada ning küllap emalt ta selle oskuse ja huvi kaasa saigi.

Kunstiõpetus on üks neiu lemmikõppeaineid, ent kunstiajalugu teda väga ei köida.

Vaatamata sellele, et joonistamine Raili jaoks lemmiktegevus on, pole ta varem ühelgi kunsti või joonistuskonkursil osalenud. Ta juhtus televisioonis Põltsamaa Felixi reklaami nägema, kus etiketikujundamise konkursist teada anti ja otsustas ka ise osaleda. Eelmise konkursi ajal arvas ta, et pole veel selliseks tuleprooviks valmis.

Konkursile ei saanud saata siiski mitte päris omakäelisi joonistusi, vaid internetis oli vastav programm, ette olid antud teatud kujutised ringide, kolmnurkade, puude, nootide, pilvede kujutiste ja muude taoliste kujundite näol. Osalejal tuli need oma parema äranägemise järele paika sättida. Raili vend saatis samuti konkursile ühe enda tehtud ketšupipudeli etiketikujunduse, ilmselt õe hobist ajendatuna.

Raili sõnul ei saagi sellel konkursil osalemist päris joonistamiseks nimetada, vaid pigem oli see justkui mosaiigi kokku panemine. Kuid ta koostas neid rõõmuga, sest lisaks joonistamisele meeldib talle ka meisterdamine, sealhulgas käsitöö, enamasti millegi kaunistamine. Kui Raili läheb sõbra sünnipäevale, siis joonistab ta sünnipäevalapsele ise õnnitluskaardi. Jõgeva põhikooli kunstiõpetuse lõputööna joonistas ta pildi oma kassist ja tegi seda suure naudinguga.

Värvide kasutamine edu pant

Põltsamaa Felixi konkurss algas jaanuarikuus. Raili saatis peaaegu iga päev ühe enda tehtud kujunduse konkursile. Ühtekokku esitas ta 16 kavandit. Esitatavate tööde arv ei olnud piiratud nagu ka konkursil osalejate vanus.

Raili valimisel finalistide hulka oli üheks määravaks asjaoluks see, et ta kasutas ära kõik ette antud värvid, millest kujundeid moodustada sai. Konkursile esitatud etiketikujundused pandi internetis rahvahääletusele. Kaheksa avalikul hääletusel finaali pääsenud kujunduse seast valis töid hinnanud komisjon kolm paremat, mis osutusidki konkursi võitjateks.

Töid hinnanud komisjoni liikmete hulka kuulus teiste seas ka kunstnik Kaido Ole. Kolmele finaali pääsenud osalejale kinkis Põltsamaa Felix iPad Pro tahvelarvuti ning 16 ühe kilogrammist pudelit Felixi ketšupit enda kujundatud etiketiga.

Kui tuli teade, et Raili Mikko oli hääletatud kolme finalisti hulka, oli tüdruk selle üle väga rõõmus ning samas ka meeldivalt üllatunud. IPad Pro tahvelarvutil käis Raili juba Põltsamaa Felixis järel ning teda võeti seal väga soojalt vastu. Nii mõnigi Felixis temaga kohtunud inimene ütles, et talle Raili pildid väga meeldisid. Lisaks tahvelarvutile kingiti Railile suur, tema enda kujundusega ketšupipudeli pilt. Enda tehtud kujundusega ketšupipudelid saab ta kätte septembri lõpus-oktoobri alguses.

Raili sõnul andis tema jaoks edukaks osutunud osalemine konkursil julgust ning võibolla osaleb ka edaspidi mõnel joonistamist või kunstiga seotud oskust eeldaval konkursil.

Kodus on tal kaust kuhu on köidetud joonistused, mille ta tegi väikese tüdrukuna. Ka hilisemad joonistused on alles hoitud. Nüüd on Railil õppimist ja kooliga seotud tegemisi üsna palju ning joonistamiseks napib aega. Ehk kuus korra saab ta oma hobiga tõsisemalt tegeleda. Raili usub, et läheb edasiõppima midagi sellist, mis on kunstiga seotud. Talle meeldib väga ka arhitektuur. Jõgevamaa gümnaasiumi hoone, kus ta praegu õpib, on Raili meelest kõige ilusam maja Jõgeva linnas.

Nüüd on kõigil Jõgeva ja Jõgevamaa ketšupisõpradel põhjust kauplustest Raili Mikko kujundatud sildiga ketšupit ostma minna. Railil on uhke tunne oma käega kaupluseriiulilt enda kujundatud etiketiga ketšupipudel ostukorvi panna.

Felixi eesmärk oli kaasata võimalikult palju inimesi

Põltsamaa Felixi turundusdirektor Marek Viilol ütles, et Felixi ketšup on Eesti suurim ja armastatuim tomatiketšup, mistõttu nad otsustasid anda inimestele kaasalöömise võimaluse ketšupipudeli etiketi kujundamises. “Vähe on neid, kellel on olnud võimalus kujundada nii Eestis kui kogu maailmas suurte toodete etikette. Rahva poolt paremate hulka hääletatud kujundusi hinnanud žürii liikmena võin kinnitada, et vaidlusi žürii liikmete hulgas muidugi oli, kuid üllataval kombel väljavalitud lemmikkujundused suures osas kattusid. Otsused kujunduste kohta langetasime konsensuslikult. Kaaluda võinuks ka niisuguse konkursi korraldamist, kus osalejad saaksid meile päris omakäelisi joonistusi saata, aga me peame arvestama trükitehniliste võimalustega. Seetõttu valisime eelnevalt välja sellised kujundid, mis lähtuvad käesoleva aasta noorte laulu- ja tantsupeost. Mul on väga hea meel tõdeda, et inimesed suhtusid sellel konkursil osalemisse täie pühendumuse ja südamest tulnud sooviga anda endast parim. Meie hinnangul oli keskmine konkursil osaleja näinud ühe kujundusega vaeva kakskümmend minutit, parema tulemuse saavutanud kindlasti veel rohkem. Auhinnana välja pandud tahvelarvuti oli kindlasti motivaatoriks, mis meelitas eelkõige nooremaid konkursil osalema. Valdavalt osalesid konkursil 16-34aastased noored ja nooremapoolsed inimesed. Paljud tulid konkursiga lihtsalt võistlemise hasardist kaasa. Minu lapsed esitasid sellele konkursile oma kujundused ja päris huvitav oli nende tegevust etikettide kujundamisel jälgida. Praeguseks on uue kujundusega etiketi saanud ketšup kauplustes juba müügil ja jääb sinna kuni tänavuse aasta lõpuni. Pole välistatud, et me mõne taolise konkursi ka edaspidi teeme. Kuid siis valiksime kindlasti mõne teise viisi, kuidas konkurss läbi viia. Võib-olla saab siis olema tegemist hoopis näiteks mahla- või supietiketi kujundamisega. Meie peamine eesmärk niisugusete konkursside puhul on võimalikult paljude inimeste kaasamine meie toodete etikettide kujundamisele. Ketšupipudeli etiketi kujundamise konkursi tulemustega oleme väga rahul.”

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus