Jõgeva bussijaama ehitus viibib erimeelsuste tõttu

 

Jõgeva bussijaama ehitus viibib, kuna partnerid ei saa kokkuleppele teenustasu summades. 

Linn on valmis bussijaama haldajale ATKO grupile maksma iga kuu kuni 30 000 krooni, ATKO küsib aga 48 678 krooni pluss käibemaks, seega kokku 57 440 krooni.

ATKO grupi juhi Arvo Sarapuu sõnul käivad teeninduslepingu üle pikad vaidlused ja et seni kokkuleppele jõutud ei ole.

“Iga ettevõte peab kaaluma tulu- ja kulupoolt. Kui kulud ületavad tulusid, ei saa firma lõputult neid kulusid kanda,” märkis Sarapuu. Tema hinnangul on bussijaam avalik objekt, seega peaks kohalik omavalitsus selle valmimise ja majandamise eest hea seisma.

Sarapuu sõnul on Jõgeva linnavalitsus neile märku andnud, et targem oleks bussijaam ehitada hoopis koos Olerexiga.

Linnapea Viktor Svjatõševi sõnul on notariaalses lepingus kirjas, et rajatavates ehitistes peavad asuma bussijaam, ooteruum, avalikult kasutatavad tualettruumid (kaks naistele, kaks meestele, üks invatualett), mille korrashoius lepitakse kokku eraldi, ning bussiinfo.

“Lisalepingu puudumine ei saa olla põhjuseks bussijaama ehitamatajätmisele. ATKO-l puudub hea tahe seda ehitada, olen ATKO juhtkonna käitumise üle äärmiselt nördinud,” ütles linnapea. 

Maa 50 aastaks tasuta kasutada

Jõgeva linn andis ATKO grupile 50 aastaks bussijaamaaluse maa-ala tasuta kasutada.  Mullu 18. jaanuaril tehti hoonestusõiguse kohta kinnistusraamatusse ka vastavasisuline kanne. Vastavalt linna ja ATKO vahel sõlmitud lepingule pidi bussiettevõte hiljemalt 18 kuu jooksul arvestades hoonestusõiguse kinnistusraamatusse kandmisest saama hoonele kasutusloa. ATKO grupp pole senini taotlenud ei ehitus- ega ka kasutusluba, samuti pole ehitusega alustatud.

Et lepingut pole täidetud, tegi Jõgeva linn tänavu 22. juulil kinnistusraamatusse hoonestusõiguse langemise avalduse. 26. augustil soovib linn notariaalse tehinguga ATKO-lt maa tagasi saada. 

Linn ehitab ise

Linn on valmis bussijaama ise ehitama ja kaalub selleks pangalaenu võtmist. Linnapea kinnitusel võib bussijaam maksma minna kolm-neli miljonit. Jõgeva on otsinud bussijaama rajamiseks partnerit, sest pole tahtnud koormata linna eelarvet.

ATKO oleks tema sõnul võinud teatada, et neil pole võimalik bussijaama valmis ehitada. “Alt on veetud nii Jõgeva linna kui ka maakonna elanikke,” tõdes Svjatõšev.

Jõgeva bussijaama projekti on teinud arhitekt Hannes Arro. Tegemist on ühekorruselise hoonega, kuhu tulevad ootesaal, ruumid pakiveoga tegeleva Cargobussi jaoks, ATKO kontor, kaks naiste ja kaks meeste ning üks inva-WC.

Bussijaama ehitamisest Jõgevale on juttu olnud juba alates 2004. aasta sügisest, esialgsete plaanide järgi pidi bussijaam valmima 2007. aasta septembris, järgmine tähtaeg oli 2008. aasta september.

HELVE LAASIK

 

blog comments powered by Disqus