Teisipäeval alustas alltöövõtja Vooremaa Teed Jõgeva bussijaama platsi korrastamist, kolmapäeval tõi ehitushanke võitnud Eviko kohale ka oma töömehed, kes kaevavad vundamendiaugu, järgmisel nädalal tahavad töömehed maa sisse paika panna kõik vajalikud kommunikatsioonid. |
Jõgeva bussijaam läheb maksma 3,9 miljonit krooni, raha selle ehituseks oli plaanitud linna eelarvesse juba mullu.
Lepingu järgi peaks bussijaam valmis saama novembri lõpuks, kuid Eviko projektijuht Reedik Rööpson ütles, et nemad on valmis bussijaama linnale üle andma septembri lõpus.
“Meie jaoks on tegemist pigem kerge objektiga, sellepärast pole mõtet ehitusega aega raisata. Midagi saavutamatut pole, on täiesti reaalne, et saame selle hoone septembri lõpuks valmis,” kinnitas ta.
Hooldaja leitakse enne hoone valmimist
Bussijaama plats peaks valmima 15. augustiks, hoone montaazhiga alustatakse paralleelselt.
Ajutine bussijaam on viidud üle tee, kindlasti reisijad märkavad seda. “Vabandame inimeste ees, kes peavad ajutised ebamugavused välja kannatama, kuid kui bussijaam valmis, on neil kindlasti parem,” märkis Jõgeva abilinnapea Aare Olgo. Tema sõnul on ajutist platsi küll kohendatud, kuid seal võib siiski suurte vihmasadudega veelompe tekkida.
Ajutise bussijaama platsile peaks hiljem tulema ka valgustus. “Kui töövõtja aga bussijaama septembris valmis saab, pole mõtet hakata ajutist valgustust paigaldama,” lisas Olgo.
Jõgeva bussijaamaplatsi kõrval asuval Olerexi platsil firma oma teenindusjaama praegu koos bussijaamaga välja ei ehita. “Kui ta seda teeb, peab jätkama projekti järgi bussijaamaga sama joont,” kinnitas Olgo.
Bussijaama hooldaja leitakse parima pakkumise teel enne hoone valmimist. Tõenäoliselt hakkab bussijaam olema avatud kella seitsmest hommikul kuni kella kaheksani õhtul. Lahtiolekuajad täpsustatakse bussijaama hooldajaga.
Estakaadi tänav korrastatakse hiljem, esialgu oli linnal plaanis see tänav koos uue bussijaamaga korda teha, kuid majanduslangus seda praegu kahjuks ei võimalda.
“Estakaadi tänav saab kindlasti kunagi korda, linnavalitsus tegeleb parima lahenduse otsimisega,” märkis Olgo.
Pikk ajalugu
Bussijaama lubas poolteist aastat tagasi Jõgeva linna ehitada ATKO Grupp. Jõgeva linn andis firmale bussijaama aluse maa-ala 50 aastaks tasuta kasutada. 2007. aasta 18. jaanuaril tehti hoonestusõiguse kohta kinnistusraamatusse ka vastav kanne. Linna ja ATKO vahel sõlmitud lepingu järgi pidi bussiettevõte hiljemalt 18 kuu jooksul arvestades hoonestusõiguse kinnistusraamatusse kandmisest saama hoonele kasutusloa. ATKO grupp ei taotlenud ehitus- ega ka kasutusluba, samuti ei alustanud ehitusega.
Jõgeva bussijaama projekti autor on arhitekt Andres Lunge. Tegemist on hoonega, kuhu tulevad 40-ruutmeetrine ootesaal, ruumid pakiveoga tegeleva Cargobussi jaoks, bussijuhtide puhkeruum, naiste, meeste ning üks inva-WC.
Bussijaama ehitamisest Jõgevale on juttu olnud juba 2004. aasta sügisest, esialgsete plaanide järgi pidi see valmima 2007. aasta septembris, siis 2008. aasta septembris.
“Keegi ikka alati on teel, mõni tuleb ja mõni läheb. Hea on, kui minek ja tulek toimub läbi kena bussiootepaviljoni — linna väravate,” sõnas linnapea Viktor Svjatõšev.
HELVE LAASIK