|
Seitseteist aastat on Jõgeval räägitud oma bussijaamast, seni olime ainus maakonnakeskus, kus taolist asutust veel polnud. Reedest on ka meie reisijatel võimalik soojas ja meeldivas ootepaviljonis bussi oodata. |
Koos sisustusega veidi üle nelja miljoni krooni maksma läinud bussijaama projekteerisid arhitektid Andres Lunge ja Mait Lauri. Tegemist on hoonega, kus alumisel korrusel on 40-ruutmeetrine ootesaal kümne pingiga, kuhu mahub istuma 20 inimest, naiste, meeste ning üks inva-WC. Teisel korrusel asub bussijuhtide duširuum, WC ja puhkeruum, kuhu tulevad ka kohvimasin ja televiisor. Ruum on ette nähtud ka bussiliiklust korraldavale MTÜle Jõgevamaa Ühistranspordikeskus.
Jõgeva linnavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja asetäitja Sven Saare sõnul on bussijaam tööpäevadel avatud kella seitsmest hommikul kuni kella seitsmeni õhtul, laupäeval ja pühapäeval kella kaheksast hommikul kella kuueni õhtul.
Puhvetipidaja selgub järgmisel nädalal
Praegu on käimas hange bussijaama puhvetis toitlustaja leidmiseks, selgus peaks Saare sõnul saabuma 10. novembril.
Alumisel korrusel on ka elektrooniline tabloo busside väljumisaegadega, sõidugraafikud on väljas ka ootesaalis.
Bussijaama hooldaja on Jõgeva ettevõte Market Transport. Ettevõtte juhi Maido Mägi sõnul saab bussijaamas tööd kaks inimest. Nende ametinimetusi ta esialgu öelda ei osanudki, kuid kinnitas, et need peavad olema universaalsete oskustega inimesed, kes saavad hakkama nii koristamise kui ka maja üldise haldamisega. Tema sõnul kujuneb kõik ajapikku välja koostöös Jõgeva linnaga.
Kindlasti on bussiootajatel ja läbisõitjatel mugavam siis, kui avatakse ka puhvet, kust saab sooja piruka või hamburgeri. Ootajatel peaks olema võimalik ka värskeid ajalehti lugeda.
“Bussijaamas peaks inimestel olema võimalik nii bussi kui ka rongi oodata,” kinnitas Mägi.
Domineerib puit ja vineer
Bussijaama rajamisel on kasutatud väga palju liimpuitu ning vineeri. Ehituslikult on tegemist küllaltki ainulaadse rajatisega.
Hoone kõik nurgad on varustatud turvakaameratega. Sinna jäänud pilt salvestatakse, nii et kurikaelad võiksid kõik pahad mõtted uuele bussijaamale lähenedes peast visata.
Esialgu on kokku lepitud, et Puiestee tänava poolt tulevad bussid jäävad Estakaadi tänava parempoolsesse ossa, teiselt poolt, ringteelt tulevad jäävad aga vasakusse serva. Sellepärast ongi praegu tähistamata ka saabuvate ja väljuvate busside peatusenumbrid.
Estakaadi tänav korrastatakse hiljem, esialgu oli linnal plaanis see koos uue bussijaamaga korda teha, kuid majanduslangus seda praegu kahjuks ei võimalda.
Bussijaam pidi lepingu järgi valmima 1. detsembriks, kuid ehitaja AS Eviko andis objekti käiku kuu aega varem.
Loodetavasti oskavad Jõgevamaa inimesed ja ka läbisõitjad uut bussijaama hinnata, ei lõhu ega kahjusta seda hoonet.
Pikk ajalugu
Bussijaama lubas poolteist aastat tagasi Jõgeva linna ehitada ATKO Grupp. Linn andis bussijaama aluse maa ATKO grupile 50 aastaks tasuta kasutada. 2007. aasta 18. jaanuaril tehti hoonestusõiguse kohta kinnistusraamatusse ka sellesisuline kanne. Vastavalt linna ja ATKO vahel sõlmitud lepingule pidi bussiettevõte hiljemalt 18 kuu jooksul arvates hoonestusõiguse kinnistusraamatusse kandmisest saama hoonele kasutusloa. ATKO grupp ei taotlenud ehitus- ega ka kasutusluba, samuti ei alustanud ehitusega.
Bussijaama ehitamisest Jõgevale on juttu olnud juba alates 2004. aasta sügisest, esialgsete plaanide järgi pidi see valmima 2007. aasta septembris, siis 2008. aasta septembris.
Esimene bussiliin avati Jõgeva ja Mustvee vahel 1922. aasta 10. septembril, buss väljus hobupostijaamast, mis asus Jõgeva praeguse teedevalitsuse hoone lähedal. 1923. aastal lisandus Põltsamaa liin.
iii
HELVE LAASIK