Jäärajasõitjad Tabiveres

Kuigi Tabivere jäärajavõistlus on tänu päris pikale ajaloole (tänavu peeti seda kaheksandat korda) Eesti autosportlaste hulgas päris mainekas üritus, ei sattunud sinna seekord just väga kõlavaid nimesid, sest samal ajal oli käimas Rootsi ralli. Vabaklassis kaasa löönud on ralliringkondades siiski päris tuntud.

“Tänavasõiduautode klassis teeb kaasa selliseidki pühapäevasõitjaid, kes tulevad jäärada sõitma lihtsalt selleks, et oma libedal teel püsimise oskust lihvida,” ütles võistluste direktor Kaimo Vene. “Vabaklassi sõitjad, kes raatsivad juba oma sõiduki eritingimustega vastavusse viimisse investeerida, harrastavad aga tavaliselt ka rahvarallit, rallikrossi või muud sellist ala.”

Tänavasõiduautod olid jagatud kahte ? kahe- ja neljarattaveoliste ? kategooriasse. Vabaklassi masinad jaotusid aga koguni nelja kategooriasse. I vabaklassis sõitsid nn titepiikidega rehvidega ja II vabaklassis Rootsi/FIA talirehvidega ehk “päris” piikidega rehvidega masinad. Nii I kui ka II vabaklassis peeti aga jälle eraldi arvestust kahe- ja neljarattaveoliste masinate üle.

Kõige osavõturohkemad olid 2WD tänavasõidumasinate kategooria 38 ja II 2WD vabaklass 37 osalejaga, I 2WD vabaklassis oli seevastu vaid kaks võistlejat.

Kõigile kategooriatele toimus kaks võistlussõitu, tänava- ja I vabaklassi võistlejad läbisid kummalgi korral kaks, II vabaklassi sõitjad kolm ringi. Paremad selgitati kahe sõidu aegu summeerides.

Alljärgnevalt võistlusklasside paremad.

2WD tänavasõiduautod (38 startinut): 1. Meelis Liivrand (VW Golf) 07:36,8 (03:46,3 + 03:50,5); 2. Mati Kutser (Lada Samara) 07:45,3 (03:48,0 + 03:57,3); 3. Toomas Angerjärv (VW Golf) 07:50,0 (03:51,6 + 03:58,4).

4WD tänavasõiduautod (17 startinut): 1. Olev Kaas (Daihatsu Charade) 07:15,4 (03:36,9 + 03:38,5); 2. Rainar Leibak (Mazda 323) 07:20,4 (03:38,1 + 03:42,3); 3. Ain Kastan (BMW 325) 07:25,9 (03:39,7 + 03:46,2).

2WD I vabaklass (2 startinut):

4WD I vabaklass (7 startinut): 1. Urmas Kõrvas (Ford Sierra) 06:42,0 (03:18,9 + 03:23,1); 2. Gabriel Müürsepp (Subaru Impreza) 06:51,9 (03:24,0 + 03:27,9); 3. Virko Juga (Ford Sierra) 06:53,8 (03:24,4 + 03:29,4).

2WD II vabaklass (37 startinut): 1. Marko Pärn (Opel Kadett) 08:36,6 (04:18,1 + 04:18,5); 2. Mario Krause (VAZ 2108) 08:48,3 (04:22,0 + 04:26,3); 3. Tarmo Kangur (VAZ 2108) 08:55,8 (04:27,0 + 04:28,8).

4WD II vabaklass (10 startinut): 1. Georg Gross (Subaru Impreza) 07:58,9 (03:58,1 + 04:00,8); 2. Andres Kask (Subaru Impreza) 08:12,7 (04:04,8 + 04:07,8); 3. Ahti Koort (Mitsubishi EVO 7) 08:13,0 (04:05,2 + 04:07,8).

Võistlejate hulgas oli ka õige mitu õrnema soo esindajat. Iga kategooria parimale naisvõistlejale oli ette nähtud eriauhind. 2WD II vabaklassis pälvis selle vaid 12-aastane Nanci Ristla, kes sai kirja aja 09:43,6 (04:52,8 + 04:50,8) ning “näitas” sel viisil “tagatulesid” tervelt kuueteistkümnele selle võistlusklassi meessõitjale. Tõsi, üksi Nanci rajale minna ei tohtinud, vaid isa pidi sõites tema kõrval istuma. Ja mõistagi on ka auto nii väikese juhi jaoks kohandatud: muidu ei ulatuks piiga jalad pedaalidenigi.

Jäärajasõidu korraldajateks olid OÜ Baltic Connexions ja Tabivere vallavalitsus, kohtunike brigaadi juhtis, nagu varasematel aastatelgi, Aivar Parts, auhinnalaua aitasid katta spornsorid.

“Tänu sellele, et meil on nii head toetajad, on meie auhinnalaud rikkalikum kui enamikul teistel jäärajasõitudel,” ütles OÜ Baltic Connexions tegevjuht Kaimo Vene. “Mulle endale meeldib selle üritusega jännata sellepärast, et olen ise pikka aega aktiivselt rallisporti harrastanud. Esimestel Tabivere jäärajasõitudelgi tegin ise kaasa. Nüüd enam mitte: minu aeg on läbi.”

Jäärajavõistlusteks sisse aetud 1,6 km pikkune rada on nüüdseks aga keskkonnakaitseametnike nõudmisel uuesti kinni aetud.

“Veekogudel autodega sõitmiseks on vaja eriluba ja meie saime selle ainult võistluste ajaks,” ütles Kaimo Vene. “Ma ei teagi täpselt, võib-olla on see nõue kehtestatud ka vee-elustikule talverahu tagamiseks, aga kindlasti tahetakse nii vältida veekogude reostust. Meie koristasime pärast võistlust küll kogu prahi ära, aga järgmistel õhtutel oma käe peal jäärajasõitu harrastanud olid tõepoolest jälle üht-teist maha poetada jõudnud. Aga nüüdseks on rada likvideeritud.”

RIINA MÄGI

blog comments powered by Disqus