Hannes Kaljujärv andis oma keha Vanapagana käsutusse

4. juulil avab Jõgevamaal Kääpal uksed Kalevipoja muuseum, kus külalised saavad muu hulgas ise virtuaalreaalsuse abil Kalevipoja seiklusi kogeda.


Maru VR Productions lõi täielikult renoveeritud muuseumi jaoks uudse lahenduse, mis annab võimaluse 15–20 minuti jooksul Eesti eeposekangelaseks kehastuda. Virtuaalreaalsus lubab inimestel läbi elada asju, mida päris elus ei saa ja nii õnnestub muuseumi külalistel käia Kalevipoja nahas ära põrgus ja võidelda Vanapagana endaga.
„Eestis pole ühelegi muuse-umile virtuaalreaalsuses sellise kaliibriga elamusvõimalust tehtud,“ kinnitas projekti loovjuht Rein Zobel. Kui Kalevipoja rollis saab olla muuseumi külaline, siis vastu astuvad põrguteel Vanapagan ja arvukad deemonid. Lisaks mõõgale ja rusikale peab külastaja kasutama ka oma nutikust ja mõtlema välja, kuidas kasutada võluesemeid.
Lahenduse loomisel lõid kaasa näitlejad, kelle liikumise järgi arvuti tegelaskujud valmis tegi. Vanapagana osatäitmine usaldati Hannes Kaljujärvele, kes ise virtuaalreaalsuse peaseadet kandes Kalevipojaga võitlema asus. Samal ajal olid tema keha küljes kõikvõimalikud andurid ja nii oligi võimalik arvutil jälgida tema keha- ja näoliigutusi ja luua selle abil eeposekangelasele vääriline vastane.
„Stsenaariumi kirjutamiseks vaatasime palju kõikvõimalikke filme, animafilme, raamatuid ja eriti just nende illustratsioone, et põrgut põnevalt kujutada,“ rääkis Zobel. „Kalevipoja puhul on huvitav see, et see jätab kujutlusvõimele palju ruumi, nii et pidime oma unikaalse pildikeele leidma.“
Eriliseks teeb lahenduse just 100 protsenti eestilik sisu. Muusika pärineb ansamblilt Metsatöll.

VOOREMAA

blog comments powered by Disqus