Jõgevamaal saab aga blankette vaid Jõgeva, Palamuse, Torma, Mustvee, Tabivere , Adavere, Põltsamaa ja Puurmani postkontorist, kus on olemas arvuti ja internetiühendus. Jõgeva piirkondliku postkontori juhataja Ülle Tederi sõnul ei ole seni blankettide vastu veel suurt huvi tuntud, kõige rohkem on seni küsitud blankette hambaravihüvituse saamiseks.
Postkontor aga siiski päriselt haigekassa teenindusbürood ei asenda, sest inimene peab ise blanketi ära täitma ning selle ära saatma. Tederi sõnul saab inimene postkontori töötajatelt abi küsida, kui tal taotluseblanketi täitmisega raskusi tekib. Haigekassa läheb järk-järgult üle elektroonilisele andmevahetusele eri ametkondade vahel ja ravikindlustatud inimene ei pea enda arvelevõtmiseks enam üldjuhul ise haigekassa klienditeenindusse kohale minema.
Praegu vahetab haigekassa elektrooniliselt andmeid sotsiaalkindlustusameti, haridus- ja teadusministeeriumi, tööinspektsiooni, töötuskassa ja töökindlustusfondiga. Alanud aasta esimesel poolel käivitub elektrooniline andmevahetus ka rahvastikuregistriga.
Praegu peaksid end haigekassa kohalikus büroos arvele võtma FIEd, kuid läbirääkimised füüsilisest isikust ettevõtjate ravikindlustuse elektrooniliseks esitamiseks käivad ka maksu- ja tolliametiga.
Alates 1. augustist suletakse haigekassa klienditeenindusbüroo Jõgeval ning sellest ajast hakkab elanikke teenindama üle Eesti viis klienditeenindust Tallinnas, Tartus, Pärnus, Jõhvis ja Narvas.
Eesti Haigekassa avalike suhete juhi Anne Osveti sõnul tähendab Haigekassa blankettide saamine postkontorist ja internetist inimese jaoks asjaajamise mugavamaks muutumist, sest ta ei pea selleks enam maakonnakeskusse sõitma.
Osveti sõnul on neid asju, mille pärast inimene peaks isiklikult haigekassasse pöörduma, juba praegu väga vähe. Ainukeseks tõsisemaks probleemiks on vanemad inimesed, kellel ei ole pangakontot. Selleks, et hambaravi või ravimihüvitus teise inimesele arvele kanda, tuleb see Haigekassa büroos kirjalikult vormistada.
Haigekassas arvele võtmise eest vastutab tööandja, perearsti saamiseks täidetakse avaldus perearsti juures ja nii edasi. Euroliidus kehtiva haigekassakaardi saamiseks tuleb kõigepealt täita taotlus ning kaardi saab 5-10 päeva jooksul. Osveti sõnul kehtib ooteaeg nii kohalikus haigekassa teenindusbüroos vormistatud taotluste kui ka posti ja interneti teel saadetute puhul.
Haigekassa avalike suhete juhi sõnul ei ole blankettide täitmine keeruline, kuid kui inimene jääb sellega hätta, saab nõu küsida kliendiinfotelefonil 16363.
EVA KLAAS