Esimene kiirlaadija kohal, kuid voolu sealt veel ei saa

Eile paigaldati Jõgevale Selveri kaupluse parklasse Lõuna-Eesti piirkonna esimene elektriautode kiirlaadimise punkt, millega saab autosid laadima hakata hinnanguliselt paari nädala jooksul pärast vastavat seadistamist.

 

Kiirlaadimispunktide paigaldamisega tegeleva ettevõtte Elektritsentrumi töötajatel on praeguseks üle Eesti juba paigaldatud hinnanguliselt viisteist laadimispunkti. Eile Jõgevale paika pandud kiirlaadija on Lõuna-Eestis esimene. Kokku paigaldatakse Jõgevamaale viis laadimispunkti, mis peaksid paika saama oktoobrikuu jooksul.  

Seni on vaja sõite hoolikalt planeerida

Kiirlaadijaid ei paigaldata regiooniti, vaid pigem tarbimisvajaduse järjekorras. Pärast Jõgeva laadimispunkti paika panemist paigaldatakse Jõgeva maakonda laadijaid tõenäoliselt Põltsamaale ning siis alles Mustveesse ja Tabiverre. Kiirlaadimispunktide paigaldamise järel tuleb need energeetikaettevõtte ABB AS-i spetsialistidel seadistada ja alles siis on need kasutuskõlblikud. Laadimisvõrgu projektijuht Criss Uudam sõnas, et laadijad saavad töökorda umbkaudu nädal või kaks pärast paigaldamist.

Jõgeva linnas liikleb alates maist neli elektriautot, millest kaks on haigla, üks linnavalitsuse ja üks sotsiaalkeskuse “Elukaar” kasutuses. Linnavalitsuse sotsiaalosakonna juhataja Terje Kaldma on elektriauto Mitsubishi iMiev igapäevane kasutaja tööülesannete täitmisel. Tema sõnul on neil õnnestunud elektriautode nelja kasutuskuu jooksul ilma kiirlaadijata probleemideta hakkama saada. Samas tunnistas ta, et neil tuleb üsna korralikult sõite planeerida, et auto aku garaažini välja veaks. “Vahel olen vaadanud, et kui autos ikka särtsu vähe on, siis sõidan garaaži laadima. Tee peale pole aku tühjenemise tõttu veel jäänud,” kinnitas Kaldma.  

Kiirlaadijad kuluvad ära talvel

Kuigi praegu pole linnavalitsuse sotsiaalosakonna töötajatel tekkinud Jõgeval kiirlaadija järele vajadust, soovivad nad, et kiirlaadimisvõrgustik Eestis võimalikult kiiresti tööle hakkaks. Nimelt ei saa nad elektriautoga ette võtta pikemaid reise, näiteks Tartusse, sest tagasi sõitmiseks tuleks masina akud laadida. Tavalaadijaga võtab see aega umbes kaheksa tundi, kiirlaadijaga ainult paarkümmend minutit. Praegu siiski kiirlaadimise punkte Tartus pole. Kõik hädavajalikud sõidud kaugemale on senimaani korda aetud isiklike autodega.

Samas sõnas Terje Kaldma, et talve tulekul võib tekkida neil kiirlaadimisvajadus ka Jõgeval. “Külmaga kestavad auto akud vähem ning soojenduse tarvitamine vähendab samuti autode läbimismaad ühe laadimiskorraga. Siis võib olla tekib vajadus päeva jooksul autot laadida,” lisas Kaldma. 

Jõgevamaale paigaldatakse viis kiirlaadimispunkti

Jõgevale

Mustveesse

Põltsamaale (kaks laadimispunkti)

Tabiverre 

Kiirlaadimispunktid Eestis

Üle Eesti paigaldatakse kokku 163 kiirlaadijat 149 asukohta.

Suurema liikluskoormusega maanteedele paigaldatavate kiirlaadijate vahemaa jääb 40-60 kilomeetri piiresse.

100 laadijat asulates

63 maanteede ääres

Tallinna 27

Tartusse 10

Pärnusse 5

Narva 2

i

EILI ARULA

blog comments powered by Disqus