Seoses 1. märtsist jõustuva elektrihinna muutusega on paljud inimesed helistanud ajalehetoimetusse ja küsinud, millal nad peaksid hinnapaketti vahetama. Eesti Energia vahetab nagu varasematelgi hinnamuutustel ise klientide hinnapaketid uute sarnaste vastu, teatas ettevõtte pressiesindaja.
Eesti Energia saadab kõikidele klientidele infokirja, kus teatatakse, millise paketi vastu kliendi praegu kehtiv pakett vahetatakse. Uued hinnapaketid on koostatud praegusi pakette arvestades ning järgides nende järjepidevust ja loogikat.
Saavad uue sarnase paketi
Seetõttu võib enamik kliente uue paketivaliku tegemata jätta. Nii hakkab 1. märtsist kehtima kliendile juba uus, eelmisega sarnane hinnapakett.
Kehtivad ja uued sarnased hinnapaketid on ka tabelina välja toodud Eesti Energia kodulehel ja saadaval klienditeeninduses.
Kui inimene on oma praegusele paketile vastava uue paketiga rahul, siis pole tal vaja Eesti Energiaga ühendust võtta ega uut lepingut sõlmida.
Teatada tuleb vaid elektrinäit 1. märtsi seisuga, seda saab teha 6. märtsini.
Nõu saab tariifitelefonilt
Kõige sagedamini kasutatakse täna hinnapakette 1M ja 2M, nendele on uues hinnakirjas sarnased Kodu 1 ja Kodu 2, mis on ainult kilovatt-tunni põhised. Tasub ka tähele panna, et enam ei pea maksma 5-kroonist kuutasu.
Juhul, kui klient soovib kontrollida hinnapaketi sobivust tema tarbimisele, soovitame kasutada Eesti Energia kodulehel asuvat hinnakalkulaatorit. Abi saab kindlasti ka tariifitelefonilt 1546 ja klienditeenindustest.
Eelkõige võib paketi kontrollimine ja vahetus olla otstarbekas juhul, kui kliendi tarbimise maht on viimasel ajal oluliselt muutunud või kui on muudetud tarbimise öö- ja päevatariifi osakaalu. Päevatariif kehtib esmaspäevast reedeni 7.00-23.00 ning suveajal 8.00-24.00.
Tarbimise maht võib olla muutunud, kui on soetatud endale võimsamaid elektriseadmeid (elektriküttekehad, elektriboiler jms). Kui ei muutu päevase ja öise elektri tarbimise osakaal, kuid muutub kilovatt-tundide hulk, 1M ja 2M pakettide korral isegi mõnesaja ja -tuhande kilovatt-tunni piires, ei muutu üldjuhul soodsamaks ka teine hinnapakett.
Ärge kiirustage, mõelge kõik läbi
Püsitasuga paketti valides tasub hinnata ka oma tarbimiskoha peakaitsme suurust vastavalt tegelikule elektri tarbimise hulgale. Kui tegelik tarbimine ei nõua nii suurt peakaitset, kui on praegu tarbimiskohas, on võimalik esitada avaldus peakaitsme vähendamiseks. Kuni 31. maini on liitumispunkti peakaitsme vähendamine tasuta, hiljem on see tasuline.
Eesti Energia pressiesindaja soovitas peakaitsme vähendamise vajalikkuse hästi läbi mõelda. Selleks võiks konsulteerida vastava ala spetsialistiga või arvutada ise peakaitsme vihjetabeli abil, kui suur peakaitse oleks vajalik.
Samas ei tohiks kiirustada otsusega peakaitset vähendada ainult eesmärgil, et ampritasude pealt raha säästa. Kokkuhoitav summa võib kokkuvõttes osutuda väiksemaks kui hiljem võimsuse suurendamine, kui selgub, et peakaitsme võimsusest kliendile siiski ei jätku. Seetõttu tuleks elektri tarbimise vajadus läbi mõelda kogu aasta jooksul ning tulevikuperspektiivis.
Kui otsustate paketti vahetada, saab oma soovist teada anda tariifitelefonile lühinumbril 1546. Samuti saab hinnapaketti vahetada e-teenuses internetis, e-kirja teel aadressile teenindus@energia.ee või klienditeeninduses kohapeal.
Kui klient vahetab hinnapaketi enne 31. märtsi 2005, tasub ta märtsi elektri eest juba uue hinnapaketi alusel. Esimesel korral on paketivahetus tasuta kõikidele klientidele (v.a. üleminek ajatariifselt süsteemilt põhitariifsele ja vastupidi). Edaspidi tuleb hinnapaketi vahetuse eest maksta vastavalt elektrienergia ja võrguteenuse hinnakirjadele. Kui viimasest hinnapaketi vahetusest on möödunud üle 365 päeva, on paketivahetus jälle tasuta.
Näit tuleb teatada 6. märtsiks
Oluline on meeles pidada, et 1. märtsi seisuga tuleb kõigil Eesti Energia klientidel fikseerida elektriarvesti näit ja teatada see Eesti Energiale kuue päeva jooksul, hiljemalt 6. märtsiks. Näitu saab teatada lisaks tariifitelefonile 1546, ka e-teenuses internetis, SMS-i teel lühinumbrile 1545, e-kirja teel naidud@energia.ee, näidetelefonis 8000 4545 (toimib lauatelefonilt), klienditelefonis 1545 klahvivaliku nr. 1 alt. Uue võimalusena saab näitu teatada ka otse Eesti Energia kodulehelt! Selleks on vaja sisestada lepingunumber ja kliendi isikukood.
HELVE LAASIK