E-Piim avab täna uue juustupakendamise liini

Tänavu sajandat juubelit tähistav piimandusühistu E-Piim avab täna Põltsamaa Meiereis uue 11 miljonit krooni maksma läinud termoform-tüüpi juustupakendamise liini.

Sel puhul lõikab uue suure võimsusega multifunktsionaalse pakendamisliini juures lindi läbi põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder.

“Nagu juubilarile kohane, mõtleme oma ettevõtte sünnipäeval nii külalistele kui ka iseendale. Külalised saavad sel puhul nautida põhjalikku piimandusajaloo tundi ning endale kinkisime me E-Piima sajandal sünnipäeval miljon juustuviilu päevas pakendava liini, mis on sellise juubeli puhul ettevõttele igati väärikas kingitus. Uus juustupakendamise liin loob võimalused innovatiivse, vererõhku reguleeriva Tensia bakterit sisaldava Harmony Südamejuustu ekspordiks,” rääkis E-Piima juhatuse esimees Jaanus Murakas.

Äsja paika saanud pakendamisliin on Saksa päritolu. Juustu viilutaja on valmistatud firmas Weber ja pakkemasin firmas Multivac. Uue liini panid paika ja seadistasid firma Multivac esindajad.

Liini väljavalimine, tellimine, kohaletoomine ning lõpuks paigaldamine oli pikk protsess, mis vältas terve aasta. Tegelikult seati liin töökorda juba Saksamaal, kus E-Piima esindus selle vastu võttis. Seejärel liin demonteeriti, veeti Eestisse ning monteeriti Põltsamaal uuesti kokku. E-Piima poolt oli projekti vedajaks ettevõtte Põltsamaa Meierei juhataja Uno Saks. “Loodame, et uue liini paikasaamise järel juustu läbimüük suureneb ning kui see ootus täitub, siis on põhjust ka täiendavate töötajate palkamiseks,” märkis Jaanus Murakas.  

Juustupakile linna vapimärgiga hologramm

Põltsamaa linnapea allkirjastab koostöölepingu, mille tulemusena hakkavad kõik E-Piima juustud kandma linna vapimärgiga hologrammi. Leping E-Piima ja Põltsamaa linna vahel annab ettevõttele ainuõiguse märgistada 49 aasta jooksul niiviisi kõik oma juustupakendid.

Eestis tegutseb teatavasti veel üks end Põltsamaa meiereiks nimetav juustu tootmise ja pakendamisega tegelev ettevõte, mis viib nii mõnigi kord tarbija segadusse ega lase tal täpselt aru saada, kummas ettevõttes tema ostetud juust on valmistatud.

“Tahame Põltsamaa linna vapimärgi hologrammiga aidata tarbijal aru saada, kus juust tegelikult on valmistatud. Samas on Põltsamaa linna vapimärk kvaliteedimärgiks meie toodetele,” toonitas E-Piima juhatuse esimees.

Murakase sõnul temale teadaolevalt kusagil varem taolist praktikat pole rakendatud. “Meie hinnangul on väga sümpaatne, kui kohalik omavalitsus ja selle omavalitsuse territooriumil asuv ettevõte teevad sisulist koostööd,” rääkis Murakas.

Tema sõnul räägitakse koostöövajadusest kohalike omavalitsuste ja kohalike ettevõtete vahel palju, kuid konkreetseid näiteid tegelikult toimivast koostööst on vähe. “Seetõttu tervitame E-Piima poolt igati Põltsamaa linna koostöövalmidust ja tunneme rõõmu sellest, et oleme selles osas teerajajateks.”  

Juusturestorani idee kalevi all

Mõned aastad tagasi oli E-Piimal plaanis Põltsamaa juustutööstuse juurde juusturestoran rajada. Praegu on ettevõte tõesti selle idee kalevi alla pannud. “Ootame ära, kuni majanduskeskkond stabiliseerub, ja eks siis vaatame, mis sellest ideest saab,” rääkis E-Piima juhatuse esimees ettevõtte ammusest plaanist.

Tänavu sajandat sünnipäeva tähistav E-Piim Põltsamaa Meierei loodi 1910. aastal Põltsamaa Piimaühingu nime all. Ühistul on 270 liiget ning kokku varutakse piima rohkem kui 400 tootjalt. E-Piim Põltsamaa Meierei toodab aastas kuni 7000 tonni juustu. Tuntumad tooted on Põltsamaa Eesti juust, Eesti Kuldne juust, Lepasuitsu Eesti juust,  Estman. Uute toodetena on turul lastele mõeldud Miriami juust ning Harmony Südamejuust. Ettevõtte aastane müügikäive on ca 500 miljonit krooni. Ettevõte ekspordib üle poole toodangust, peamised eksporditurud on Soome, Venemaa, Saksamaa, Itaalia, Kreeka, USA. 

Tasuta Imavere Piimandusmuuseumi

Et paljud ei ole enam kursis maaelu ja piimatootmise protsessiga, pakub E-Piim kingitusena kõikidele juustusõpradele võimaluse tutvuda Eesti Piimandusmuuseumis piimanduse ajaloo ja tänapäeva tootmisega. Külastajate piletikulud võtab firma enda kanda 18. veebruarist kuni 31. märtsini.

Et E-Piim piimandusajaloost huvitatutele muuseumipiletid välja teeb, sellest teavitatakse inimesi ka telereklaamide vahendusel.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus