|
Sellest nädalast alates pandi Siimustisse aktsiaseltsi Moreen kaevanduse territooriumile püsti Talteri teisaldatav asfalditehas, mis valmistab teekattematerjali Mustvee maantee remondi lõpetamiseks. |
Tehas toodi remonditavale teelõigule võimalikult lähedale. Siimusti karjäär on asfaltbetoonsegu tehasele ideaalne asupaik, kuigi remonditavast lõigust on kaugus umbkaudu kolmkümmend kilomeetrit. Siiski on see lähemal, kui hakata materjali vedama Tartu Talteri tehasest.
Ka enamik toorainet saadakse kohapealt. ASist Moreen ostetakse asfaldisegu tarvis liiva ja sõelmeid, vajalik killustik tuuakse kohale Pisisaares asuvast Kaltsiidi karjäärist. Seega võetakse kogu toormaterjal asfaldi valmistamiseks võimalikult tehase lähedalt.
Teisaldatav tehas hoiab kulusid kokku
Eelnevalt oli tehas püsti Aru karjääris, kus asfalteeriti lähedal asuvat Kunda-Andja ligi kaheksakilomeetrist teelõiku. Talteri tootmisjuhi Mart Vardja sõnul viiakse asfalditehas ühest kohast teise umbes viie päevaga. Siimustisse saadi selline agregaat püsti aga umbes päevaga.
Massiivne tehas toodab tunnis kuni 250 tonni asfaltbetoonsegu. Praeguse objekti tarvis toodetakse kuni 200 tonni tunnis, töökoormus pole nii intensiivne. Ka ei pea aparaat täistuuridel töötama 24 tundi ööpäevas. “Segu tuleb valmistada vastavalt vajadusele,” selgitas tehase operaator Margus Kilk.
Mustvee-Torma tee asfalteerimine algab esmaspäeval
Sel nädalal asfalteeritakse Siimustis paarikümnemeetrine kõnniteelõik, mis on üksiti ka proovilõiguks. Mustvee maanteele hakatakse asfaldisegu paigaldama esmaspäeval. Umbkaudu 16 kilomeetri pikkuse maanteelõigu teekatte parandustöid alustati juba suve hakul. Praeguseks on teelt vana kattekiht eemaldatud ning eeltööd asfaldi laotamiseks tehtud. Lisaks suurele maanteele saavad asfaldi ka kolm kohalikku kergliiklusteed Torma asulas ning üks Mõisakülas, kuhu on plaanitud paigaldada ka valgustus. Valgustuse ehitamise kergliiklusteedele rahastab Torma vallavalitsus.
Praegu töötab asfalditehases kaks meest. Operaator Margus Kilk rääkis, et taolisi tehaseid on Eestis 14, Talteri käsutuses on mobiliseeritavaid ehk teisaldatavaid asfalditehaseid kolm, millest üks asubki Siimusti karjääris.
Talteri tootmisjuhi Mart Vardja sõnul on mobiliseeritud tehastega teedeehitus odavam, kuid täpset kokkuhoiuprotsenti veokuludelt ta öelda ei osanud. „Tehase veohinna määrab see, kui mobiilseks see ehitatud on,” sõnas Vardja.
Kiirusepiirangud kuni novembrini
Kõigi eelduste kohaselt peaksid Mustvee maantee remonditööd lõppema septembri lõpus. “Hanke tingimuste kohaselt peaksid kõik remonditava teega seotud tööd olema lõpetatud tuleva aasta 1. augustil,” lisas Vardja. Praegu on sel teelõigul kiirusepiiranguks 30 km/h, mis võib jääda kehtima kuni 1. novembrini.
Selleks, et vältida kiirusepiiranguid, võib ümbersõiduks kasutada ka kõrvalteid. Jõgevalt Mustveesse on võimalik sõita läbi Kuremaa ja Voore Tartu-Jõhvi maanteele. Voorelt saab ka otse Tormasse ilma remonditavat teed läbimata.
EILI KOITLA