Algab noorte alkoholiennetuse kampaania ?Miks sa ennast lõhud??

Eesti noortest oli 2002.a kooliõpilaste tervisekäitumise uuringu andmetel enne 13. eluaastat purjus olnud üle 18% ja 15-aastastest üle 49%. Regulaarselt (kord nädalas) joob alkoholi 5% 11-aastastest, 10% 13-aastastest ja 24% 15-aastastest noortest. Ligi 40% alaealiste kuritegudest pannakse toime alkoholijoobes. Projektiga toetatakse ühiskondliku arvamuse kujundamist kaine olemisest kui noorte seas enam soositud käitumisviisist. Algav kampaania on esimene suurest projektist, mis hõlmab kolme noortele suunatud sotsiaalkampaaniat. Järgmise aasta sotsiaalkampaaniad on keskendunud suure suhkrusisaldusega toitude söömise vähendamisele ja noorte suitsetamise ennetamisele. Projekt, mis on mõeldud nii eesti- kui ka venekeelsetele noortele, kestab kevadeni ja läheb maksma 1 miljon krooni. Lisaks telekampaaniale saadetakse koolidele plakatid ja on koostatud internetipõhine viktoriin, et koolid saaksid anda oma panuse alkoholist tulenevate ohtude teema õpilasteni viimisel. Kampaania materjalid ja viktoriin on aadressil http://www.terviseinfo.ee ?Enamik väärtushinnanguid kujuneb koolieas ja alkoholi liigtarbimine on üks olulisemaid riske, mis võib lõppeda ka noore inimese surma või eluaegse invaliidistumisega. Sellest tulenevalt toetab haigekassa sotsiaalkampaaniat, mille eesmärk on juhtida noorte tähelepanu alkoholi liigtarbimise ja vigastuste seosele?, kommenteeris haigekassa tervishoiuspetsialist Sirje Vaask. VOOREMAA

blog comments powered by Disqus