Suve jooksul muutub Adavere alevikus Tallinna-Tartu maanteel nii mõndagi – jalakäijate tarvis ehitatakse tunnel ning jalgteel ja maanteel liikujad saavad läbida asula senisest kiiremini.
Juba juunis alustatakse Adaveres Tallinna-Tartu maanteel ehitustöödega. Kuigi Adavere aleviku vahelise teelõigu remondiga seoses on räägitud ennekõike jalakäijate tunneli ehitamisest, on see siiski projektis vaid väike osa. “Maksumuselt on tunnel selle teelõigu ehituse juures üks väiksemaid komponente. Kogu lõigu ehitamise maksumusest moodustab see ehk viiendiku,” märkis maanteeameti lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal.
Ümbersõit vana maantee kaudu
Siiski on tunneli rajamine liiklejate jaoks väga oluline, sest selle ehitamise ajaks suletakse põhimaantee ning liiklus suunatakse Adavere alevikus ümber endise Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee kaudu. Janar Taali sõnul kestavad ehitustööd sellel maanteelõigul kolm kuni neli kuud. Tunneli ehitamiseks on planeeritud maksimaalselt 35 päeva ning sel ajal on maantee kas osaliselt või täielikult liikluseks suletud. “Selleks ajaks korraldame ümbersõidu Adavere mõisapargi kõrval asuva vana maanteelõigu kaudu. Esmalt teeme ümbersõiduks mõeldud teelõigu ka korda,” lubas Taal. Kuigi praegu pole lepingutes kirjas, millal täpselt maantee Adavere vahel suletakse ning kui kaua seal sõita ei saa, arvas ta, et suuremad tööd tehakse juuni- ja juulikuu jooksul. Kogu objekt peaks Taali hinnangul valmima augusti lõpuks.
Nihkub ka bussipeatus
Pärast tunneli valmimist tõstetakse Adavere alevikus piirkiirust viiekümnelt kilomeetrilt tunnis seitsmekümne kilomeetrini tunnis. Siiski ei tähenda see, et liiklus muutuks ohtlikumaks. “Enne asulat rajatakse ohutussaared, millest mööda sõitmiseks peab juht sõidukiirust vähendama,” ütles Janar Taal. Piirkiiruse tõstmine muudab tema sõnul liiklemise sujuvamaks ning kui jalakäijad enam Adaveres maanteed ületama ei pea, vaid saavad teisele poole teed tunneli kaudu, on seda ka võimalik teha.
“Meie eesmärk on muuta liiklemine põhimaanteedel sujuvamaks ning hoida võimalikult suurt kiirust,” lisas Taal.
Jalakäijatele ja ühistranspordi kasutajatele muutub veel niipalju, et praegust Adavere bussipeatus nihutatakse rohkem pargi vahele. “Ehitame maanteede kõrvale jalgteed ning tõkestame võimalikud omaalgatuslikud teeületusvõimalused,” lubas Janar Taal.
EILI ARULA