Swedbank: Helistamispettuste tegijad on leiutanud uue taktika

Petukõnede tegijad on võtnud kasutusele uue meetodi veenmaks ohvreid, et tegemist on kõnega pangast. Kõne alguses mängitakse ohvrile eestikeelne lindistatud teavitus sisuga: „Tere. Teile helistatakse Swedbankist, hetkel on kõik eestikeelsed teenindajad hõivatud, sellepärast Teiega võtab ühendust venekeelne töötaja.“
Seejärel asub ohvriga rääkima vene keelt kõnelev kurjategija. „Swedbank ei kasuta sellist lindistatud teavitust. Swedbanki töötajad räägivad kliendiga tema emakeeles. Saades sellise kõne, katkestage kõne ja ärge astuge petturitega dialoogi, nad on väga osavad manipuleerijad. Petukõnedes ei ole näha vaibumise märke ja valvsust ei tohi kaotada,“ rõhutas Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets.
Pangatöötaja ei vaja pangakaardi blokeerimiseks või väidetavate kontol toimuvate kahtlaste tehingute peatamiseks kliendi PIN-koode. Samuti ei helista pangatöötajad klientidele, et panna peale „pettustevastast kaitseprogrammi“ vms.
Tasub ka meeles pidada, et Swedbanki töötajad ei kontakteeru kliendiga suhtlusrakendustes nagu WhatsApp, Viber.
VOOREMAA

blog comments powered by Disqus