Pühapäeval, 19. aprillil kella 18 paiku soovisin osta Jõgeva Maxima kauplusest grillitud kanakintsu. Nägin juures olnud siltidel kirja, et kanakintsud ja kanakoivad on kõlbulikud kuni kella 13.45ni. Letis müüjat polnud, küsisin kahe riiulite vahel toimetava töötaja käest, kas saaks realiseerimisaja ületanud kaupa odavamalt osta. Mõni aeg tagasi sain samast poest samuti realiseerimistähtaja ületanud kaupa poole hinnaga. Seekord aga korjati realiseerimisaja lipikud ära ja öeldi mulle, et seda kaupa ei tohi nad enam müüa. Seejärel korjati vitriinist kilekotti realiseerimistähtaja ületanud kaup, mida võis olla paari kilo jagu.
Kui ma poleks märkust teinud, kas siis oleks mulle seda kaupa müüdud täishinnaga — 59 krooni kilo?
Küsisin juhatajat. Öeldi, et teda ei ole kohal. Küsisin ka kassas oleva töötaja käest aegunud kauba kohta, tema vastus oli, et pole seda inimest, kes kauba alla hindaks.
Kui soovisin teada selle töötaja nime, kes ütles, et ta ei tohi seda kaupa müüa, siis ta lahkus kassa juurest, kuid oma nime ta mulle ei öelnud.
Kell 18.20 astusin Selverisse. Seal polnud grillitud toodete juures üldse mingit infot realiseerimistähtaja kohta. Siis hakati seda kirjutama ja pandi lõpuks kõrgemale, kus seda ei märka. Mulle öeldi, et kauba realiseerimistähtaeg lõpeb kell 21.00. Täpselt nii kaua on ka kauplus lahti.
22. aprillil kordus sama Maxima poes. Kauba realiseerimistähtaeg lõppes pärast kella 14, kuid pärast kella16 oli kaup veel letis. Siis korjati jälle ära.
Miks niiviisi tehakse? Miks kaup raisku lastakse minna ega hinnata alla?
Pettunud ostja
Kirja autor on toimetusele teada
Maxima: kassasüsteemi muutmine väikese koguse jaoks
Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid vastas, et grilitud tooteid tohib müüa kaks tundi. “Kaupa hinnatakse alla siis, kui oleme normaalhinnaga kaupa müünud 1,5 tundi. Allahinnatud kaup tuleb realiseerida poole tunni jooksul. Kui grillitud tooteid on jäänud alles väike kogus nagu ilmselt seekord, siis me allahindlust ei paku. Kassasüsteemi muutmine on väikese koguse ümberhindamiseks, mida me pahatihti ka ära müüa ei jõua, liiga keerukas. Ka valdav enamik tarbijatest pigem ootab pisut, et saada värskelt grillitud tooteid.“