Juhtkiri: Üks ohtlik raudteeülesõit vähem

Uudis, et Mullavere viadukt sai valmis ning selles kohas ei pea raudteed varsti enam ületama samatasandilist raudteeülesõidukohta kasutades, on rõõmustav niihästi kohalikule elanikule kui ka kõigile neile, kes näiteks esmakordselt mööda Mullavere-Visusti teed sõitma juhtuvad. Neid õnnetusi, kus keegi on sõitnud ettevaatamatusest rongile ette ning juhtunul on traagilised tagajärjed, on Eestis ette tulnud igal aastal.
Tagantjärele võib arutleda selle üle, kas õnnetuse põhjustas liialt suur kiirus raudteeülesõidule lähenedes või silma paistnud ere päike, kuid fakt on see, et viadukti korral on tunduvalt turvalisem rööbasteed ületada kui selle puudumisel.
Ohtlikke raudteeülesõidukohti on mõistagi veel – ka Jõgevamaal. Mõnes kohas on nähtavus parem, mõnes kohas halvem. Mõnes kohas vähendavad autojuhid rohkem kiirust kasvõi seetõttu, et tee on kurvilisem, teisal on tee sirgem ja üle raudtee sõidetakse küll 70 km/h, küll koguni 90 km/h. Isegi kui nähtavus on väga hea, võiks ohutuse mõttes siiski kiirust vähendada ja mitu korda veenduda, et rongi pole lähenemas.
Asja teine külg on aga see, et paraku pole ilmselt riigil ei lähemas tulevikus ega ka pikemas plaanis võimekust igale poole taolisi suuri korralikult maksma minevaid viadukte rajada. Ideaalis võiks taoline viadukt kerkida ka näiteks Jõgeva alevikku, aga kui vaatame kasvõi neid suuremahulisi ehitus- ja kaevetöid, mis Mullavere külas sellesama viadukti tõttu teha on tulnud, siis ka kõige parema tahtmise korral kõikjale, kus raudtee ristub autoteega, viadukte ehitada võimekust pole.

blog comments powered by Disqus