Turismi edendamine eeldab koostööd

Kõnealune mittetulundusühing on tegutsenud ligemale kaks aastat. Selle aja jooksul on korda saadetud nii mõndagi: kahel aastal on MTÜ organiseerinud ja esindanud Jõgevamaad ühtse boksiga Eesti suurimal turismimessil Tourest, eelmise aasta lõpus külastasime ühiselt Lõuna-Eesti turismiettevõtteid. Koostöös Sihtasutusega Jõgevamaa Arendus- ja Ettevõtluskeskus on valminud Jõgevamaad tutvustav turismikaart. Järgmine suurem ettevõtmine ongi osalemine messil Suvi 2007.

MTÜ Jõgevamaa Turism on loodud eelkõige selleks, et koondada maakonna turismiettevõtjaid ja ühise koostöövõrgustiku abil tutvustada Jõgevamaad kui turismisihtkohta ning arendada maakonna turismi tervikuna. Paraku oleme aga lõhkise küna ees, sest turismi arendamisel on suuremat aktiivsust üles näidanud just seltsingute ja mittetulundusühenduste inimesed, turismiettevõtjad kui tegelikud kasusaajad on senini olnud üllatavalt passiivsed.

Tulemas on suvi ja turismi kõrghooaeg meie piirkonnas. Iga aastaga külastab Jõgevamaad üha enam turiste, kes kõik ootavad huvitavaid väljakutseid, et veeta oma puhkus kuidagi teisiti, näha vaatamisväärsusi, seigelda, lihtsalt lesida ja puhata. Kindlasti suudavad Jõgevamaa turismiettevõtjad kõiki neid võimalusi pakkuda, aga kas ka nii, et klient jääb pakutuga rahule?

Kas pole nii, et pärast paari päeva ühe turismiettevõtja juures tahaks turist kogeda midagi uut ja huvitavat. Aga kui ettevõtjate koostöö lonkab või üldse puudub, ei oska üks ettevõtja teist ega teine esimest turistile soovitada. Arvame, et viimane aeg oleks ennast kätte võtta ja üheskoos näidata, kui ilus ja atraktiivne on Jõgevamaa turismimaastik.

Vaja komplekslahendusi

Nii, nagu alguses öeldud sai, oleme tutvustanud Jõgevamaad mitmel turismimessil. Järjest rohkem hakatakse huvi tundma ühtsete reisipakettide vastu, mis pakuksid komplekslahendusi toreda puhkusenädala veetmiseks. Siiani Jõgevamaal selline teenus peaaegu et puudub, kui just turist ise seda paketti endale kokku ei pane. Tore on rääkida turistile messil küll Tootsist, Kalevipojast või Elistvere loomapargist, aga kui nende teemadega tutvumine võtab vaid pool päeva, mida siis Jõgevamaal edasi teha? Kus ööbida? Kus süüa? Mida teha reisi teisel või ka kolmandal päeval?

Eesti Statistikaameti andmetel sooritati 2005. aastal Jõgevamaa majutusasutustes 21 436 ööbimist, mis moodustas 0,5% kõikidest ööbimistest Eesti majutusasutustes. Majutusasutuste täituvus maakonna lõikes oli 21%, nimetatud näitajad on ühed Eesti madalamad.

Ma arvan, et Jõgevamaa turismiettevõtjal oleks viimane aeg hakata mõtlema laiemalt. Tuleb leida aega ja tahtmist teha koostööd teiste ettevõtjate ja asutustega. Ei saa seda tööd ära teha ei Jõgeva maavanem, ei vallavanemad ega ka keegi kolmas. Oleme kindlad, et turismiettevõtja peab siin ise aktiivsem olema. On ju ettevõtluse üks esmaseid eesmärke kasumit teenida. Kui me ei saa aga turisti jätta piirkonda vähemalt kaheks päevaks ja kui pole põhjust, miks ta siia peaks jääma, siis on kasumi teenimine võimatu. Nii pikemaks ajaks maakonda jäämise põhjuse kui ka võimaluse saab anda aga ainult ettevõtjate koostöö.

Koos odavam ja tõhusam

Ees on Eesti siseturismile mõeldud mess ?Suvi? Tartu näitustehallis 23.-25. märtsil.

Tartu messil ?Suvi 2007? tutvustavad MTÜ Jõgevamaa Turism inimesed oma maakonda nii hästi või halvasti kui nad seda oskavad. Kõik, kes messil väljas, teevad seda tööd ainult heast südamest, tasu sellest ei ole siiani meist keegi saanud.

Tore on tutvustada oma maakonda kui turismisihtkohta, toredad on need eksponaadid ja inimesed, kes alati piirkonna eest väljas on, aga kõige toredam oleks, kui Jõgevamaa turismiettevõtja tutvustaks ennast ise. Ootame, et eelseisev mess tähistaks muutust meie ettevõtja väärtushinnangutes ja et esimesed tugevad koostööliinid saaksid just selle messiga loodud. Koos piirkonda ja oma ettevõtmisi reklaamides on tulemus palju parem ja hind odavam, kui paigaldada oma ettevõtte reklaam kuhugi infokataloogi tuhande teise samasuguse juurde ja maksta selle eest palju raha.

Hea Jõgevamaa turismiettevõtja! Ootame sind osalema MTÜ Jõgevamaa Turism töös ja esmane samm selleks võiks olla messil Suvi 2007 osalemine. Anna endast märku ja tule appi, et me kõik saaksime maksimaalse tulemuse ja vastava tasu oma töö eest. Ootame teie kontaktivõttu telefonidel 514 8858 (Taavi Pirk) ja 776 8060 (Kersti Kurvits) või e-posti aadressidel taavi@pootsman.ee ja kersti.kurvits@jaek.ee.


TAAVI PIRK,
MTÜ Jõgevamaa Turism juhatuse liige

blog comments powered by Disqus