Põltsamaalt saab bussiga tasuta Tartusse

Alates veebruarikuust alustavad Põltsamaa ja Tartu vahel sõitmist bussid, millega on Põltsamaa elanikel võimalik tasuta Tartusse sõita ning sealt ka tasuta tagasi koju saada. Sellist võimalust on Põltsamaal ammu oodatud, sest lisaks tasuta sõidule saab bussile ja Tartust tagasi tulles bussi pealt maha tulla Põltsamaa Selveri juures asuvas bussijaamas. Jõgevamaa Ühistranspordikeskuse juhataja Heldur Lääne selgitas pikemalt.


Miks selline kokkulepe just nüüd saavutati? 

Ühelt poolt on see teema üleval olnud juba eelmisel aastal, aga Põltsamaad läbivate Tartu busside arv on olematuks kahanenud, siis see andis meile rohkem argumente uute liinide avamiseks.

 Miks ei lubatud Jõgevamaa ühistranspordikeskusel niisuguseid liine avada? 

Põltsamaa ja Tartu vahel sõidab võrdlemisi palju liine. Et erinevus on linna sisse sõitvate ja Puhu risti läbivates bussides ei torka eemalt vaadates nii silma. Pealegi oleks meilt algav liin tulnud luua täies mahus, nüüd sai kasutada Tartu poolt tulevate liinide pikendamist.

Kas need bussid hakkavad ka Sinikülast läbi sõitma.?

Tegu maakonnaliinidega ja need sõidavad läbi kõik peatused.

Mitu vahepeatust teekonnal on?

Sõiduaeg on kusagil tund ja kümme minutit. Liinidel on erinevusi, aga seda peab reisija ise hindama.

Millal saab täpsemalt teatavaks kui suured bussid liinidel sõitma hakkavad?

Sõidavad Tartu maakonnaliinide bussid ja neid liine jälgitakse täituvuse poole pealt. Loodan, et kõik mahuvad peale. Vajadusel annab ka midagi ümber korraldada.

Kas poole kuue paiku oleks võimalik Tartust Põltsamaale väljumise aega kavandada, sest siis jõuab Põltsamaalt või kusagilt vahepeatusest Tartusse tööle käiv inimene veel seda liini sõitva bussi peale?

16:25 on tänase seisuga eelviimane buss. Põltsamaa inimest abistab Puhu risti peatus, aga teistel läheb keerulisemaks. Muidugi huvitab palju selliseid inimesi on ja kas kõik ikka on vabrikutöölised. Põhimõtteliselt on võimalik hommikuse varase väljumisega oma töötunnid täis saada ja ka lõppevad hilisemad ametid saavad õhtul viimase bussiga 21:20 koju.

Kas bussid hakkavad Tartusse sisse sõitma otse lauluväljaku kõrvalt kulgevat teed mööda või hoopis ringiga Ravila tänava. Või siis nii ja teisiti?

Maakonnaliinid sõidavad linna otse. Kindlasti saab muutmise ettepanekuid teha, aga ootame sõitjate arvud ära, siis saab ka edaspidiseid muudatusi teha.

Kas busside täituvuse osas on olemas miinimumnõue, millest alates liine käigus hoitakse?

Arvulist otseselt ei ole, aga statistikat teeme kindlasti. Liini ökonoomsus peab olema. Kindlasti võtab harjumine aega ja ka kindlasti tekib ettepanekuid. Seega laseme asjal enne sündida ja siis teame milline on reaalne vajadus ja mida muuta.

Kas seoses tasuta liinide käiku rakendamisega ei teki ohtu, et Puhu-Ristist peatuvate Tartu suunas sõitvate kommertsliine teenindavate busside peatumisi vähendatakse?

See oht on olemas olnud ka enne neid uusi liine. Kommertsliiniveo turg on väga kiirete muutustega. Seda oleme näinud alles hiljuti ja väga tihti. Kuna otseselt me nende turule ei trügi, siis ma ohtu ei näe. Jätkuvalt sooviks mõne suurema vedaja kiirliine Põltsamaalt läbi sõitmas näha. Paraku vedajate strateegiad seda ei soosi ja see mis me täna teeme on sunnitud olukorra lahendamine. Kahe suure linna reisijate eelistamine vahepeal elavatele inimestele ei jäta meil muud võimalust kui otsida väljapääsu. Me ei ole ju neid liine tekitanud lihtsalt niisama, vaid meil on tungiv vajadus.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus