Peipsimaa arengustrateegia soodustab koostööd

Möödunud neljapäeval Tartumaal Kastre vallas Võnnu kultuurimajas toimunud VII Peipsimaa Arengufoorumil tutvustati võimalusi erinevate huvigrupi turistide vastuvõtmiseks ja teenindamiseks. Tunnustati ka omavalitsuse koostöövalmidust ja ettevõtjate aktiivsust uute ideede elluviimisel ja silmaringi avardamisel.


Peipsimaa Arengufoorimi avasid Riigikogu esimees Eiki Nestor ja Kastre vallavanem Priit Lomp. Sündmuse moderaatoriks oli ajakirjanik ja õppejõud Märt Treier. MTÜ Peipsimaa Turism juhataja Kadi Ploom rääkis oma sõnavõtus koolitusest, mis praegu on ennekõike keskendunud toiduvõrgustikule.

„Esimese sellekohase koolituse viisid läbi Veterinaar- ja Toiduameti töötajad, kellelt saadi rohkesti praktilisi näpunäiteid. Õppereisid toimusid Saaremaale ja Lätti. Ees ootab koolitus toitude serveerimisest.”

Ploomi sõnul on väljasõite Peipsimaale korraldatud erineva valdkonna inimestele, näiteks Moskva ajakirjanikele, toidublogi pidajatele Soomest ja Peterburi reisikorraldajatele.

Arengustrateegia valmis omaalgatuslikult

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse turismiesindaja Saksamaal Evely Baum-Helmis ja Via Hansa Eesti asepresident Külli Karing andsid ülevaate võimalusest pakkuda teenust  Saksamaalt tulnud turistidele.

„Peipsimaal võiks Saksa turistidele kindlasti huvi pakkuda uuenenud Kalevipoja muuseum. Selle maa turistile meeldivad ka ehedad asjad, näiteks otse kohalikult elanikult ostetud sibul või mustsõstrakook, mille marjad pärinevad koduaiast,” lausus ettevõtja ja Mustvee vallavolikogu liige Hannes Soosaar.

„Saksa turistid tahavad meelsasti jalgrattaga ringi sõita. Nii võiks Peipsimaal olla ka jalgrataste laenutuspunkt,” lisas ta.

Peipsimaa omavalitsuste algatatud ja MTÜ Peipsimaa Turism koordineerimisel valminud Peipsimaa arengusrateegiat 2019–2020 tutvustas firma Cumulus Consulting juhatuse esimees ja konsultant Mihkel Laan. Kadi Ploomi sõnul seisneb Peipsimaa arengustrateegia erilisus ka selles, et dokument pole valminud tingituna riiklikust kohustusest, vaid omavalitsuse vahatahtlikul algatusel.

„Igati huvitav oli foorum lõpuosas toimunud paneeldiskussioon, kus inimesed kaasa mõtlesid ja rääkisid. Mõttevahetusel tulid välja head ideed ja kitsaskohad, millele tulevikus tähelepanu pöörata,” arvas Hannes Soosaar.

Kalatoodetele Peipsimaa märgid

Ka Jõgeva vallavalitsuse arendus- ja ettevõtlusspetsialist Reelika Kivimurd märkis, et talle meeldis väga, et Peipsimaa Turism on võtnud sihiks uutele turgudele sisenemise ja uutele sihtgruppidele Peipsimaa tutvustamise. „Pean silmas just Saksa sihtturgu ja sealsetele reisibüroodele piirkonna tutvustamist ja positiivse maine kujundamist,” märkis Kivimurd.

„Olen Peipsimaa foorumitel pidevalt osalenud ja nendel sündmustel käsitletavad teemad on tuttavad. Hea on tõdeda, et Peipsimaa edukäik jätkub, arenevad nii turismiettevõtlus kui ka kohalike toodete turustamine. Tänu koostööle MTÜ-ga Peipsimaa Turism paigaldatakse kalatoodetele peagi Peipsimaa märgid ja tulevikus saavad selle ka teised paikkonnas valmistatud kaubad,” ütles Peipsi Kalanduspiirkonna Arendajate Kogu juhatuse esimees Urmas Pirk.

„Olen sel aastal väga tihedat koostööd teinud Peipsimaa Turisimiga ning loodan siiralt, et seni suurepäraselt sujunud koostöö jätkub ka edaspidi, ja saame ühiselt mitmeid põnevaid ettevõtmisi korraldada. Vooremaa jaoks on samuti oluline tutvustada oma piirkonna tegemisi ja vaatamisväärtusi laiemale sihtgrupile ning arvan, et just nüüd oleks õige aeg ära kasutada Peipsimaa kogemusi. Väga oluline on järjepidevus ning seda on Peipsimaal kindlasti järgitud,” lausus Reelika Kivimurd Jõgeva vallavalitsusest.

Peipsimaa Arengufoorum toimus Peipsimaa Turismi Peipsi-Alutaguse Koostöökoja, Jõgevamaa Koostöökoja, Peipsi Kalanduspiirkonna Arendajate Kogu, Tartumaa Arendusseltsi, Piiriveere Liider koostööprojekti „Peipsimaa turundamine 2016–2019” ning Kesk-Läänemere projekti „Lakesperience“ vahelises koostöös.

JAAN LUKAS

blog comments powered by Disqus