Pääsukesemärk sai 20-aastaseks

Eesti põllumajandus-kaubanduskoda on pääsukesemärki toidutoodetele välja andnud juba 20 aastat. Juubeliaasta puhul tegi Eesti tuntuim toidumärgis läbi uuenduskuuri ja sai Eesti toidu austajatele mõeldud uue kodulehe www.pääsukesemärk.ee.


„Eesti toidutootjad valmistavad kodumaisest toorainest häid, maitsvaid ja kvaliteetseid tooteid, mida tarbijad hea meelega eelistavad. Pääsukesemärgi tunnuslause on nüüdsest „Tunnustatud Eesti toit“, märki ehib endiselt Eesti rahvusmotiivina suitsupääsuke, kes on läbi teinud väikese uuenduskuuri. Usume, et uus märk pole saanud mitte ainult ajakohasema ilme, vaid annab tarbijatele selgema sõnumi, et pääsukesemärgiga toode on valmistatud meie oma Eesti tootja kohalikust põhitoorainest,“ ütles Eesti põllumajandus-kaubanduskoja juhatuse liige Meeli Lindsaar.
Lindsaare sõnul räägiti veel mõned kuud tagasi kestlikust toidutootmisest pigem keskkonnasäästu võtmes, kuid kriis on selgelt välja toonud riigi toidujulgeoleku tähtsuse.
„Eesti tarbijad on teadlikumad, miks on vaja hoida Eesti põllumajandust ja edendada elu maapiirkondades ning missugused on importtoidust sõltuvuse ohud. Kohalik toidutootmise tarneahel – tootjate, tööstuste ja kaubanduse koostöö ning tarbijate kohaliku toidu eelistamine – tagab Eesti toidutootmise jätkusuutlikkuse. Pääsukesemärgiga toodet eelistades toetab tarbija kohalikku toidutootmist,“ rõhutas ta.
Pääsukesemärgi suureks uuenduseks on seegi, et vastavalt tootele saab rõhutada tootes kasutatud konkreetset põhitoorainet, asendades logol olev „Eesti toit“ näiteks sõnaühendiga „Eesti piim“, „Eesti liha“, „Eesti kala“ jne. Variatsioone on täpselt nii palju, kui leidub eestimaiseid tooraineid.
Toote päritolule ja kvaliteedile viitav pääsukesemärk antakse tootele, mille põhitooraine on eestimaise päritoluga ning mis on edukalt läbinud laboratoorse ja sensoorse hindamise. Märgi kasutamisõigust võivad taotleda kõik Eesti äriregistrisse kantud ettevõtjad, kes tõendavad dokumentaalselt toote valmistamisel kasutatud põhitooraine kodumaist päritolu. Praegu kannab pääsukesemärki 262 Eesti toidutoodet.
20 aasta jooksul on pääsukesemärk Eesti tarbijate seas poolehoidu kogunud. Viimaste aastate uuringud on näidanud, et pääsukesemärk on Eesti kõige tuntum toidumärgis, mida tunneb küsitluste põhjal üle 90 protsendi tarbijatest.

VOOREMAA

blog comments powered by Disqus