Majutusteenustele 14-päevane taganemisõigus ei laiene

Majutust vahendavate veebilehtede või äppideta ei kujuta paljud reisimist enam ettegi, ent mõnikord esineb ka kogenud reisijail ootamatuid probleeme. Sageli arvatakse ekslikult, et netis tellitud majutust saab 14 päeva jooksul tasuta tühistada, viidates Euroopa Liidus kehtivale 14-päevasele taganemisõigusele.


Majutusteenust vahendavad portaalid on tarbijate hulgas väga populaarsed, enim kasutavad Eesti tarbijad booking.com ja Airbnb rakendusi. Paraku on internetis majutust broneerides juhtunud, et tarbija eeldab ekslikult, et tal on õigus 14 päeva jooksul tehingust taganeda, nagu Euroopa Liidus netiostude puhul seadusega reeglina ette nähtud. Tasub teada, et majutusteenustele vastav seaduslik taganemisõigus ei laiene. Seega on tühistamis- ja muutmistingimused iga teenusepakkuja otsustada ning tarbijale broneeringu kinnitamise järgselt siduvad. Hästi oluline on iga broneeringu puhul teada täpseid tingimusi, kuna sama vahendusportaal pakub reeglina erinevate hotelli või korterite majutust erinevatel tingimustel.

Näiteks on tarbijad ekslikult broneerinud tagasimakse võimaluseta majutuse ning selle avastamisel soovinud seda tasuta tühistada, viidates enda kiirele reageerimisele. Paraku ei ole majutusasutused kohustatud broneeringut tasuta tühistama, kui vastav tingimus on tarbijale enne tehingu sõlmimist teatavaks tehtud, olenemata sellest, kui kiiresti tarbija selleks soovi avaldab või kui kaugesse tulevikku on majutus planeeritud. On juhuseid, kus tarbijad põhjendavad tühistamatu broneeringu tühistamissoovi omapoolse eksitusega, paraku ei ole selline argument tulemuslik.

On olnud juhuseid, kus tarbijad on jätnud tähelepanuta ka teisi olulisi majutusasutuse sätestatud tingimusi ning seeläbi kahju kannatanud. Näiteks on osal hostelitest või külaliskorteritest, kus puudub kohapeal teenindav personal, selged tingimused, et saabumine peab toimuma kindlal kellajal või enne teatavat aega, mille möödumisel ei ole võimalik tarbijaid majutuspaika sisse lasta. Sellise tingimuse tähelepanuta jätmisel võib tekkida olukord, kus reisijad ei pääsegi liiga hilise saabumise korral ööbimispaika, kuigi on selle eest ette tasunud.

Enamik vahendusportaale pakub võimalust majutuspakkumisi filtreerida, näiteks saab märgistada, et kuvataks ainult neid majutusvõimalusi, kus on bassein, wifi, tasuta tühistamise võimalus, hommikusöök jms. Kui filtrite abiga on sobiva majutuseni jõutud, tuleks kindlasti enne broneeringu vormistamist väga tähelepanelikult üle kontrollida, kas eelnimetatud teenused ja tingimused on ka soovitud kuupäevadel ja konkreetse valitud toatüübi puhul olemas.

Teatud teenuste olemasolu võivad tarbijad ekslikult pidada iseenesestmõistetavaks, näiteks privaatne vannituba, hommikusöök, wifi, pesemisvahendid jms. Paraku võib sama majutusasutus olenevalt toatüübist ja -hinnast pakkuda ka erinevaid majutustingimusi, sh võimalust broneering tühistada või kuupäevi muuta. Seega tuleb enne broneeringu kinnitamist kõik kuvatav info läbi lugeda ning kahtluse korral üle küsida.

Kristina Tammaru, ELi tarbija nõustamiskeskuse juhataja

blog comments powered by Disqus