Linnamäe karikaetapp sõideti ümber ehitatud rajal

Eelmisel nädalavahetusel peeti Linnamäe krossirajal järjekordne Eesti meistrivõistluste etapp motokrossis, mis sel aastal sõideti oluliselt raskemaks ehitatud rajal.

Tänavu võeti kasutusele uus metsarada, millel eelmisel aastal polnud võimalik veel sõita. Rajalõigule laotati umbes 240 tonni täitematerjali, mis muutis sellel sõitmise oluliselt ohutumaks. Linnamäe krossiklubi juhatuse liikme Martin Meltsase sõnul muudeti rada tehnilisemaks ja seega kogenud sõitjatele ka veidi huvitavamaks. Igal juhul oli sportlaste poolt antud tagasiside raja kohta igati positiivne. „Eks nõrgematel sõitjatel tekkis pisut raskusi püsti püsimisega,“ iseloomustas raja raskust Meltsas.

Sel aastal oli Linnamäele kogunenud ka rekordarv võistlejaid – 229 sportlast. Nendest kuus olid Linnamäe krossiklubi liikmed.

Pealtvaatajaid oli raja äärde kogunenud hinnanguliselt 2000 ringis. „Esimesel päeval oli rahvast kuidagi vähevõitu, kuigi siis sõitsid ka kõvemad posid, ehk MX2 klassi sõitjad,“ selgitas Meltsas.  

Sel hooajal palju vigastatuid

Vaatamata sellele, et Linnamäele oli kogunenud rekordarv krossisõitjaid, ei osalenud siin sellised kõvemad tegijad nagu Gert Krestinov ning Leokid, kes võistlesid samal ajal välismaal. Hooaja oli sunnitud vigastuse pärast katkestama Edik Kuusk ning vennad Rätsepad. Tänu nende meeste puudumisele säras Linnamäel MX1 klassis Juss Laansoo, jättes selja taha vennad Toomas ja Jüri Triisa.

Kuni viiekümne-kuubikuliste mootorrataste klassis sõitis end esimeseks Sinilinnu Motoklubi poiss Steven Luuk, kellele järgnesid Rynaldo Puusep ja Daniil Baladin. Kuni 65cc klassis tõusis esikohale Aleksei Vinogradov, teiseks jäi Chistopher Talli ja kolmas koht kuulus Hendrik Talvikule. Samas klassis lõpetas ka üks Linnamäe krossiklubi poiss Reigo-Krister Pirnipuu, kes kahjuks pidi leppima sõidu viimase kohaga.

Kuni 80cc klassis kihutas end esimeseks Erki Kahro, kellele järgnesid Karl Saat ja Rain Koch. Selles klassis saavutas kuuenda koha lätlane Karlis Sabulis, kes lõpetas välisvõistlejatest kõige parema positsiooniga. 

Mitte ainult poiste ala

MX2 klassis suutis end parimale kohale sõita Rannar Uusna Favor Motospordist, edestades teise koha omanikku Toomas Triisat, kes omakorda jättis kolmandaks Ott Karu.

Käesolev aasta oli õnnelik ka Linnamäe MK-s sõitvale Taavi Laurile, kes varasematel aastatel pole suutnud kodusel etapil lõpuni vastu pidada, kuid tänavu lõpetas noormees MX2 klassis viienda kohaga. Linnamäe poistest lõpetasid samas klassis veel Leo ja Ivo Laur, kes sõitsid end kaheksandaks ja üheksandaks.

Sellisel karmil spordialal nagu motokross astus Siimusti rajal üles ka üks neiu, kes oli MX2 klassis 65., jättes veel selja taha neli poissi. Pärnu Motoklubis sõitval 18-aastasel Merilin Rehel on krossisõitja staazhi juba ligi kolm aastat. 

Valmistutakse juubelikrossiks

Teisel võistluspäeval toimus motokrossi üks atraktiivsemaid sõite ehk külgvankrite võiduajamine, kus esikohale tulid Argo Põldsaar ja Indrek Aljes. Teise koha pälvisid Alar ning Sverre Lamp, jättes kolmandale kohale vennad Igor ja Dmitri Rodionovi.

Veel võisteldi Linnamäel seenioride klassis, kus sõitsid 40-aastased ja vanemad mehed. Kokku kihutas rajal 11 seeniori, kelle nimed peaks enamikele krossisõpradele tuttavad olema. Esikohale tuli meelelahutusärimees Jüri Makarov, teiseks jäi Enno Lustus ja kolmandale kohale sõitis end Tõnu Lill. Selles klassis esindas Linnamäe motoklubi Priit Laur, kes jäi sõidus neljandaks.

Igal aastal on korraldajate sõnul üheks raskemaks ülesandeks saada krossile sponsoreid. Tänavu oli see veel eriti keeruline, kuna majandusolud pole just kõige paremad. „Õnneks on meile truuks jäänud sellised ettevõtted nagu Olly plekikeskus, kellele võib alati loota,“ sõnas Meltsas.

Järgmisel aastal toimub Linnamäe kross kümnendat korda. Siis tõenäoliselt võetakse see üritus pisut suuremalt ette kui tavalised krossid, kindlasti muudetakse rada ning ka korraldust. „Mida täpsemal, veel lubada ei oska, kuid midagi teistmoodi ja põnevat on meil igal juhul plaanis,“ lisas korraldaja.

EILI KOITLA

blog comments powered by Disqus