Jõgeva bussijaam sai nurgakivi

Neljapäeva pärastlõunal sai Jõgeva bussijaam tugevas vihmasajus nurgakivi. Nagu kombeks, pandi kapslisse bussijaama dokumentatsioon, neljapäevane maakonnaleht Vooremaa, linna suveniirid ja Eesti kroonid.

Linnapea Viktor Svjatõšev ütles, et bussijaam peab olema linna väravaks ja külaline saab siit ka esmamulje. Jõgeva linnavolikogu esimees Ants Prii tõdes, et Jõgeva kesklinn on enam vähem korras, see tähendab, et ülikond on justkui seljas, raudteejaam ehk üks näo pool on, aga teist poolt ehk bussijaama seni polnud.

Jõgeva bussijaam läheb maksma 3,9 miljonit krooni, raha bussijaama ehituseks oli plaanitud linna eelarvesse juba mullu.

8. juunil alustas alltöövõtja Vooremaa Teed Jõgeva bussijaama platsi korrastamist, 9. juunil tõi ehitushanke võitnud Eviko kohale ka oma töömehed, kes kaevasid vundamendiaugu, panid maa sisse kõik vajalikud kommunikatsioonid.

Lepingu järgi peaks bussijaam valmis saama novembri lõpuks, kuid Eviko projektijuht Reedik Rööpson ütles, et nemad on valmis bussijaama linnale üle andma varem.

Bussijaama plats peaks valmima 15. augustiks, hoone montaazhiga alustatakse paralleelselt.

Ajutine bussijaam on viidud üle tee. Jõgeva abilinnapea Aare Olgo sõnul on ajutist platsi küll kohendatud, kuid seal võib siiski suurte vihmasadudega veelompe tekkida. Ajutise bussijaama platsile peaks hiljem tulema ka valgustus.

Bussijaama hooldaja leitakse parima pakkumise teel enne hoone valmimist. Tõenäoliselt hakkab bussijaam avatud olema kella seitsmest hommikul kuni kella kaheksani õhtul. Lahtiolekuajad täpsustatakse bussijaama hooldajaga.

Estakaadi tänav korrastatakse hiljem, esialgu oli linnal plaanis see tänav koos uue bussijaamaga korda teha, kuid majanduslangus seda praegu kahjuks ei võimalda.

“Estakaadi tänav saab kindlasti kunagi korda, linnavalitsus tegeleb parima lahenduse otsimisega,“ tunnistas Olgo.

Bussijaama lubas poolteist aastat tagasi Jõgeva linna ehitada ATKO Grupp. Jõgeva linn andis ATKO grupile 50 aastaks bussijaama aluse maa ala tasuta kasutada.  2007. aasta 18. jaanuaril tehti hoonestusõiguse kohta kinnistusraamatusse ka vastavasisuline kanne. Vastavalt linna ja ATKO vahel sõlmitud lepingule pidi bussiettevõte hiljemalt 18 kuu jooksul arvestades hoonestusõiguse kinnistusraamatusse kandmisest saama hoonele kasutusloa. ATKO grupp ei taotlenud ehitus- ega ka kasutusluba, samuti ei alustanud ehitusega.

Jõgeva bussijaama projekti on teinud arhitekt Andres Lunge. Tegemist on hoonega, kuhu tulevad 40ruutmeetrine ootesaal, ruumid pakiveoga tegeleva Cargobussi jaoks, bussijuhtide puhkeruum, naiste, meeste ning üks inva-WC.

Bussijaama ehitamisest Jõgevale on juttu olnud juba 2004. aasta sügisest, esialgsete plaanide järgi pidi bussijaam valmima 2007. aasta septembris, siis 2008. aasta septembris.

iii

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus