Vaid arvutikasutaja ise saab jälgida, et tema arvutis oleks olemas tulemüürid, viirusetõrjeprogrammid ja muu vajalik. Seda tööd ei saa ära teha ei pank ega ükski teine organisatsioon, mis Interneti vahendusel oma teenuseid pakub.
Hansapanga poolt hakkasid alates septembrist kehtima mitmed ennetavad abinõud klientide Interneti-pankades tehtavate tehingute kaitseks. Kui eraklient soovib teha hanza.netis makseid üle 25 000 krooni eest päevas, tuleb nüüd kasutada maksete tegemiseks PIN-kalkulaatorit või ID-kaarti.
Äriklientidel tuleb Telehansa.netis kasutada PIN-kalkulaatorit või ID-kaarti kindlasti juhul, kui nende päevalimiit ületab 50 000 krooni.
Kuni 25 000 (äriklientidel vastavalt 50 000) limiidi korral saab jätkata maksete tegemist vanaviisi paroolikaardiga, väiksem limiit hakkas 1. septembrist automaatselt kehtima ka nendele klientidele, kes endale PIN-kalkulaatorit ei võtnud või ID-kaarti vastavalt ei seadistanud.
Alates septembrist ei saa hanza.netis enam kasutada ka Hoiupanga poolt välja antud Interneti-panga paroolilehti ja -kaarte, need saab tänapäevaste paroolikaartide vastu välja vahetada igas Hansapanga kontoris. Enamik kliente ongi seda mõistagi juba ammu teinud.
Turvalisus eelkõige
PIN-kalkulaatori pakkumine suuri makseid tegevatele klientidele on üks osa elektrooniliste kanalite kasutamise turvalisuse tõstmiseks rakendatavatest vahenditest. Samuti võtsime suvel kasutusele hanza.neti uue versiooni, mille puhul on rakendatud täiendavaid turvameetmeid – näiteks küsitakse parooli nüüd iga makse kinnituseks (PIN-kalkulaatori kui turvalisema identifitseerimisvahendi kasutamisel piisab ühekordsest parooli sisestamisest).
Pangatehingute kaitseks soovitame aga kindlasti valida enda kontole ka reaalselt vajaminevad, mitte suuremad tehingulimiidid.
Soovitusi ja lisainfot, kuidas teha turvaliselt pangatehinguid Internetis, saab lugeda www.hanza.net.
Lähtuge vajadusest
Väga paljud varem suuri limiite omanud klientidest on avaldanud arvamust, et ei vajagi tegelikult nii suurt limiiti tehingute tegemiseks, et see oli lihtsalt kord suuremat summat üle kandes sellisele tasemele jäänud.
Klientide informeerimine planeeritavatest muudatustest algas väga varakult – saatsime kuu kuni kaks tagasi kirja kõigile klientidele, keda muudatus puudutab. Samuti oli avalikku teavitust päris palju. Usume, et kõigil, kes seda vajasid, oli aega PIN-kalkulaatori või ID-kaardi kasutuselevõtmiseks.
Väga positiivne on, kui oleme selle teema tõstatamisega suutnud panna kedagi rohkem huvi tundma oma arvutikasutuse turvalisuse vastu ning sellesse teadlikumalt suhtuma.
LY SAMMPERE
Hansapanga Jõgeva kontorite juhataja