Aeg on valida

Eile lõuna ajal oli valimisaktiivsus Jõgeva maakonnas 16,1 protsenti, sedeli oli valimiskasti libistanud 1299 inimest ja elektrooniliselt hääletanud 2506 inimest. Ent tõeline finaal on alles ees ootamas. Siis saab selgeks, kes järgmisel neljal aastal kolmes omavalitsuses ilma tegema hakkab.
Olgugi et järjest enam liigub sotsiaalmeedias üleskutseid valida kandidaate ühe või teise kriteeriumi põhjal, alustades erakondlikust kuuluvusest lõpetades haridustasemega, tuleb lõplik otsus teha igal ühel oma südame järgi. Kohalike omavalitsuste valimiste võlu seisneb selles, et peaaegu igal plakatil või tänaval vastu jalutav nägu on teada. Tema kapis olevad luukered, voorused ja teadmised. Rääkimata sellest, et viimastel päevadel saab kandidaatidel isegi nööbist kinni hakata ja lisaküsimusi esitada. Ning siis oma lõpliku otsuse vastavalt oma sisemistele väärtushinnangutele kujundada.
Kes vähegi internetiinimene, heitku pilk peale ka sellele, kuidas kandidaat sotsiaalmeedias suhtleb. Milliseid väärtusi ta kannab, mida postitab ja kuidas käitub. Viimastel päevadel suurenenud poriloopimine annab märku, mil moel inimene stressiolukorras käitub ja kriitikat talub. Kui talub. Kandidaat, kes järgmisel neljal aastal volikogus istuma hakkab, saab kriitikat niikuinii. Oskus sellega toime tulla aga näitab end juba praegu. Ka ei tasu end segada lasta värvilistest piltidest, magusatest kommidest või valimisnännist. Järgmised neli aastat on meie kätes. Teeme valiku südamega.

blog comments powered by Disqus