Vooremaalt Düsseldorfi paadi- ja veespordimessile

Eesti ettevõtted osalesid jaanuari viimasel nädalal EAS-i toetusel ühisstendiga rahvusvahelisel paadimessil Boot 2018 Saksamaal Düsseldorfis. Osalejate seas oli ka kaks endise Jõgevamaaga seotud ettevõtet ‒ Paadisildade OÜ ja Lingalaid OÜ.


Boot Düsseldorf on Euroopa suurim paadimess, mis toimub Saksa rikkaima ja rahvarohkeima Nordrhein-Westfaleni liidumaa pealinnas Reini jõe ääres. See hõlmab kõiki veega seotud vabaajategevusi ja teenuseid. Osalustasudest ettevõtte kohta, mis oli 2000 eurot, kattis EAS messil osalemise, stendipindade rentimise, projekteerimise ja messiehituse kulud, samuti rahastati sellest summast eksponentide ühiste reklaamkataloogide tootmist ja materjalide transporti ning tootenäidiste transporti. Ettevõtja kanda jäid osalejate reisi-, majutus- ja toitlustuskulud ning kulutused oma ettevõtte reklaammaterjalidele ja näidistele.

Messil osalenud Eesti ettevõtete ‒ ALFA Yacht Production OÜ, Alunaut OÜ, Baltic Industrial OÜ, Barca OÜ, Eysysla Yard OÜ, Lingalaid OÜ, Paadisildade OÜ, Saare Yachts OÜ, Snow & Wakeboard Solutions OÜ, Spinnaker OÜ ‒ hulgas oli ka kaks praeguse seisuga endise Jõgevamaaga seotud ettevõtet.

Saksamaal palju ehitanud

Paadisildade OÜ üks juhte Marek Vikat on pärit Jõgevamaalt Siimustist, siin üles kasvanud ja Jõgeval kooli lõpetanud. Ettevõte, mida omanik nimetab ikkagi mikroettevõtteks, sai üheksa aastat tagasi alguse 30ruutmeertrisest garaažist ja on nüüdseks kolinud Puhja oma tootmishoonesse. Eesti on ettevõtte koduturg, klientide hulgas on nii omavalitsusi, ettevõtteid kui eraisikuid. Palju tööd on paadisildade osaühing teinud ka meie maakonnas, nende ehitatud on paadisillad ja ujumissillad Kalevipoja turismitalus Jõgevamaal, Mokko turismitalus ja Mustvees. Voore paisjärvel on koguni kaks nende silda ja möödunud aastal valmis sild Pala valla ujumiskohas.

“Saksamaal messil ei osale me esimest korda. Oleme seal juba päris palju ehitanud. Välisturgudel toimetame kaubamärgi Floatme Marinas all. Enne Düsseldorfi messi ka ettevõtte kodulehti, nii et Saksamaale tehtud tööd oleks kõigepealt leitavad, sest seal küsitakse alati, kas te siin ka midagi olete teinud. Siis saavad huvilised minna kasvõi kohapeale ja vaadata või küsida,” rääkis Marek Vikat.

Suured paadisillad on nad ehitanud juba Saksamaal Monheimeri purjetamisklubile, Hamburgi jahtklubile ja Bremeni kanuuklubile. Ka Marek Vikat peab väga oluliseks võimalust osaleda Eesti ühisstendil. Kui esindusteenuste eest tulnuks EAS-i asemel ise maksta, olnuks see väikeettevõttele päris keeruline.

Maarja-Magdaleenas paate, kümblustünne, mahuteid ja septikuid tootev Lingalaid on samuti juba varem Saksamaa messidel osalenud. Korra käidi Hamburgis ja korra varem ka Düsseldorfi Boot’il. “Meie olime paatidega väljas ja väga hästi läks. Meil on üldiselt Saksamaa messidel kogu aeg hästi läinud, see aeg on läbi, kui tuli tõestada, et Eesti ei ole mingi tundmatu Ida-Euroopa riik. Oleme alati oma messieksponaadid maha müünud, nii läks ka seekord,” rääkis firma tegevjuht Vahur Poolak.

Messilt saadi palju tellimusi

Nüüd järgneb messi ajal vormistatud tellimuste täitmine ja töö hinnapakkumistega. “Kui me käime talvel messil, siis kevad ja suvi kuluvad tellimuste täitmisele ja sügis on n-ö tibude lugemise aeg,” ei tahtnud Poolak veel kokkuvõtteid teha. Ta lisas, et peale hinnapakkumiste, mida juba messil küsiti, tuleb seal jagatud kontaktidelt veel pidevalt päringuid.

“Kõige popimaks osutus messil mootorpaat Perla 403, millele on juba hulk tellimusi laual. Ka väiksematele sõudepaatidele on tellimusi. Kui panna suurem veok niisuguseid väiksemaid paate täis, mahub ühe veoki peale 12 tükki ja ega see Saksamaa nii kaugel ka ei ole – transport sinna ei ole keeruline. Kuidas paadid Saksamaal edasi klientideni jõuavad, seda korraldab juba müügiagent.”

Eestis ei ole Lingalaid kuigi palju messidel osalenud.  Tallinnas Meremessil olid nad mullu alles esimest korda. Küll aga on nad varasematel aastatel käinud Soomes. Suuresti on Lingalaidi kliendid ikkagi Eestist väljas, seda nii veetehnika kui ka kogu muu tootevaliku osas. Seetõttu peab Vahur Poolak koostööd EAS-iga ja riigi tuge ekspordile väga oluliseks.

“Mess Boot 2018 on faktiliselt tänasel päeval ikkagi maailma suurim paadimess. Kogu see mess jaguneb erinevate suurte hallide peale, neid on 18 tükki. Tallinna Meremess mahuks ilmselt ära ühte Düsseldorfi halli. Võtmeküsimus on selles pildis, kuidas niisuguse kauplejate hulga juures eristuda.

Esimene asi on toodangu disain, aga kui juba silma jääd ja kliendi ligi tõmbad, siis on väga oluline ka toodangu kvaliteet, mis kohapeal käega katsudes, silmaga vaadates näha peab olema. Sakslased teatavasti kvaliteedi poole pealt järeleandmisi ei tee,” rääkis Vahur Poolak.

ANDRA KIRNA

blog comments powered by Disqus