Mustvee uus sild lõpuks valmis

Pea aasta pidid Mustvee elanikud ja linna külalised taluma pikki ümbersõite või ületama jõge jalgsi pisikeste sildade kaudu. Nüüd on ebamugavused unustatud, sest uus sild sai lõpuks valmis.


Neljapäeva keskpäeval lõikasid uue silla lindi läbi ehitaja esindaja Aivar-Oskar Saar Järelpinge Inseneribüroost, linnavalitsuse liige Pavel Kostromin,  maanteeameti lõuna regiooni hooldevaldkonna juht Tiit Valt, riigikogu liige Aivar Kokk ja Mustvee linnapea Max Kaur. Uus sild läks maksma ligi 700 000 eurot ja selle tellis maanteeamet. 

Vana sild jäi alles

Pavel Kostromin ütles, et tehtu rõõmustab linlasi, sest nii jalakäijatel kui ka autode ja bussidega liiklejatel on nüüd võimalik ohutult üle jõe saada. “Järvelt paistab sild väga ilus, samuti muulilt ja promenaadilt. Loodan, et nähtud vaev on end ära tasunud,” märkis ta.

Ajalooline sild, mille avas president Päts, pidi Mustveesse jääma. Vana silla ümber puhkes äge mõttevahetus. “Nüüd on see sild ka siin, uus mahasõit ehitati vanast sillast, Mustveest pole seda kuhugi viidud,” kinnitas Kostromin.

Maanteeameti lõuna regiooni hooldevaldkonna juht Tiit Valt ütles, et eelmine sild sai 81aastaseks ning teenis rahvast hästi. “See sild oli projekteeritud kandma 15 tonni raskust teerulli. Sellega seoses tuli aastal 2013 piirata liiklust nii, et üle said kuni kümme tonni kaaluvad sõidukid. Mustvee linna arenguid arvestades, eriti pidades silmas sadama valmimist, oli selge, et niisuguse koormuspiiranguga sild linna ei sobi. Selleks alustasime uue silla rajamist. Ehitustööd algasid mullu augustis.

Vahetult enne avamise piduliku osa algust konstateeris vastuvõtukomisjon, et kõik projektiga ette nähtud tööd on lõpetatud ning sild vastab kehtivatele normidele ja nõuetele. Suur tänu nii ehitajale, projekteerijale kui ka Mustvee linnavalitsusele.” 

Rahu ja üksmeele sild

Aivar-Oskar Saar Järelpinge Inseneribüroost tänas linlasi kannatliku meele eest ning linnavalitsust asjaliku abi ning nõuannete eest. Samuti pälvis ehitajate tänu maanteeameti lõuna regiooni ehitusosakonna juhataja Oleg Lužetski.

Mustvee linnapea Max Kaur pidas uue silla valmimist vähem kui aastaga ajalooliseks sündmuseks.“Sillad ehitatakse sajanditeks ning see ei ole mitte ainult Peipsi regioonile oluline sündmus, vaid kogu Eestile. Peipsi pealinn Mustvee on oma üle 500-aastase ajaloo järel selgelt tõusuteel,” märkis ta.

Tema sõnul on uus sild nii arhitektuurselt kui esteetiliselt, nii valgustuse kui ka turvalisuse poolest ilusaim betoonehitis Eestis.

Riigikogu liige Aivar Kokk ütles, et unistustel on kombeks täituda. Ta tõi näiteid Mustveest. Kõigepealt tehti korda kultuurikeskus, seejärel sadam. Praegu on sadam valmis laevu vastu võtma ning sadamahoonesse esimesed rentnikud sisse kolinud. “Täna saame seista sillal, mille ümber on promenaad ja paadisadam. Kõikide Mustvee linna inimeste unistused pole veel kindlasti täitunud. Loodame, et varsti saab valmis ka jahisadam ja ujumiskoht,” rääkis ta.

EELK Mustvee koguduse õpetaja Eenok Haamer ütles, et kui ta esimest korda uuest sillast üle sõitis, soovis ta linnale üksmeelt ning rahu. “Inimestest oleneb, kas rahu ja üksmeel hakkavad selles linnas valitsema, ” rõhutas ta. Haamer nimetas uue silla rahu ja üksmeele sillaks.

Endine linnapea Mati Kepp meenutas, et uue silla rajamiseks oli kolm projekti. Esimene projekt tehti aastal 2008. “Aega läks, aga lõpuks on sild valmis,” avaldas ta rahulolu.

Maanteeameti lõuna regiooni ehitusvaldkonna juhi Janar Taali sõnul võeti lepingu aluseks 2012. aastal Stricto Project OÜ koostatud Mustvee silla eskiislahendus. “Olemasolev väikese kandevõimega ja halvas olukorras sild lammutati ning selle asemel rajatati uus, jalakäijatele ohutu ja tänapäevastele maanteenõuetele vastav kolmeavaline raudbetoonist plaatsild,” kirjeldas Taal äsja valminud ehitist. Silla mõlemale poole on rajatud ka jalgtee. Kaldapoolsesse otsa tehakse silla alt läbi kallasrada, et suurendada veelgi jalakäijate ohutust. Kallasrada ühendatakse juba rajatud Mustvee linna paadisadama jalgteega. Silda planeerides võeti arvesse Mustvee arenguplaane ja see on ehitatud nii, et selle alt saaksid läbi sõita väikelaevad.

Aastal 1900 ehitati Mustveesse puust sild. See pidas vastu kuni 1934. aastani, mil president Konstantin Päts avas betoonsilla. 80aastase silla lugu lõppes mullu augustis. Tänavu sai Mustvee samasse kohta kolmanda silla.

Mustvee uus sild

*Ehitati augustist 2014  juunini 2015

*Maksis ca 700 000 eurot

*Projekteeris Järelpinge Inseneribüroo

*Ehitas Tilts Eesti OÜ filiaal

*Omanikujärelevalvet teostas Toivo Jürgenson

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus