Jõgeva saab tänavu uue reisijate ooteplatvormi

Kui mullu valmisid uued reisijate ooteplatvormid Vägeva, Pedja ja Tabivere jaamas, siis tänavu saab nüüdisaegse perrooni lisaks Kaarepere raudteejaamale ka Jõgeva.

</p>

Platvormide ehitamine on seotud uute reisirongide kasutuselevõtuga 2013. aastal.

Muutub platvormide pikkus ja kõrgus.  Arvestades peatust kasutavate reisijate arvu, ehitatakse ooteplatvormid vastavalt kas 35, 100 või 150 meetrit pikad. Uue platvormi kõrgus on 55 sentimeetrit rööpast. 

Uus senisest pikem ja laiem

Jõgeva linnas tuleb uus ooteplatvorm praegusest pikem, ulatudes 150 meetrini, samuti ehitatakse see endisest pisut laiem ja  seetõttu peavad ehitajad nihutama ka rööpaid. Sellega seoses peaks Jõgeva linn väga tähelepanelikult üle vaatama kogu raudteeäärse üldplaneeringu. Veel oleks vaja kindlaks määrata ülekäiguteede asukoht. Võimalik, et  koos uue platvormi rajamisega õnnestub raudtee äärde paigaldada ka katteplaadid, mis veidi turvalisust suurendavad. Kõrget tara EVR Infra raudtee äärde ehitama ei hakka.

Eesti Raudtee pressiesindaja teatel hakkab Jõgeval uut reisijate ooteplatvormi ehitama Leonhard-Weiss Viater Ehitus AS. Ooteplatvorm läheb maksma ligikaudu  430 000 eurot, see summa on ilma käibemaksuta. Eelprojekti loodab EVR Infra märtsi lõpus või aprilli alguses valmis saada. 

Plaanis ka videovalve

i
Platvormi ehitamisega koos nihutatakse raudteed, et see mahuks teede vahele. Tallinna-poolsesse otsa ja mõlemale poole platvormi otsa ehitatakse ülekäigud üle kõigi teede.

Aiaga piiramine ja videovalve pole Euroopa Liidu projektis sees,  kuid on Eesti Raudteel perspektiivis kavas. Praegu luuakse platvormidele kaamerate paigalduseks tingimused.

Uued ülekäigukohad tehakse vastavalt kehtivale standardile, piiretega, et jalgratturid, rulluisutajad ja teised  sealt hooga läbi sõita ei saaks. Tallinna poolses jaama otsas nihutatakse ülekäigukohta mõnevõrra jaama poole, et lühendada Selverisse käijate teed.

Kõik see saab tehtud 2012. aasta  jooksul eeldusel, et koostöö kohaliku omavalitsusega on konstruktiivne ja et tähtaegadest kinni peetakse.

Kõigele vaatamata toonitas Eesti Raudtee avalike suhete juht, et raudteed ületades peab alati silmad-kõrvad lahti hoidma.

Üle Eesti remonditakse 2013. aastaks sadakond ooteplatvormi. Ehitustööd teeb Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Infra.

Remonditööd on osa raudtee rekonstrueerimise projektist Rail Baltic trassil (Tallinna-Tartu lõik), mida 85 protsendi ulatuses rahastatakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist. 

Vägeva, Pedja ja Tabivere said uued ooteplatvormid

*Möödunud aasta lõpus valmisid uued perroonid Vägeva, Pedja ja Tabivere jaamas

*Seoses viadukti ehitusega valmib Kaarepere ooteplatvorm käesoleva aasta 31. augustiks

*Ühtegi platvormi teise kohta ei viidud

*Vägeval, Pedjas ja Kaareperes tegi hankel parima pakkumise Leonhard Weiss Viater Ehitus

*Tabiveres ehitas RBSSKALS Buvsabiedriba

Raudteetöid tegi Leonhard Weiss Viater Ehitus

*Nelja platvormi ehitus maksis kokku pisut alla 481 000 euro

*Platvormide ehituse maksumusele lisandus raudteetööde maksumus

i

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus