Jõgeva kesklinnas tegutsevad autopesula ja remonditöökoda

Septembri algusest on Jõgeva kesklinnas, Puiestee 25a vanas katlamajas avatud uus autopesula ja remonditöökoda. Lapsepõlvesõbrad Karmo Kerb ja Heiki Baran avasid oma ettevõtted Jõgeval, sest tahavad kaugeid sõite vältida ja kodus olla. Mehed hindavad kvaliteeti ja tahavad pakkuda tasemel teenust.


Karmo pakub autode käsipesu teenust ning kohe kõrvalruumis asub Heiki remonditöökoda. “Olen oma autoga suur puhtusehoidja, kuid heades kohtades on alati pikad järjekorrad,” räägib Karmo. Kui tuli kesklinnas rendipinna pakkumine, siis oli Karmol kohe otsus valmis, et teeb ühe autopesula juurde ja vähendab nii järjekordi.

Heiki oli aastaid mõelnud kodukohta tagasi tulla. “Olen küll siit pärit, aga töötasin Soomes,” lisab ta. Et Jõgeva kesklinna tuli hea üüripind ning siin pole kohta, kuhu uuemate autode elektroonikamuredega pöörduda, oli ka Heiki jaoks plaan selge.

Mehed on paljudelt tuttavatelt kuulnud, et Jõgeval tehakse küll autode remonttöid, aga sageli peab elektroonikamurega minema Tartusse või Rakverre. Heiki tegeleb küll põhiliselt elektroonikaga, kuid vajadusel vahetab ka piduriklotse. “Kõik, mis tuleb, saab tehtud,” naerab ta. Mehe sõnul ei näe teised remonditöökojad temas konkurenti, sest tema eesmärk ei ole nende turgu ära võtta, vaid pakkuda eelkõige teenuseid, mida neil ei ole. Esimeste tööpäevadega on meestel juba igal päeval tööd kirjas. “Kõik ajad veel täis ei ole, pesuks vaba aega leiab ikka,” kinnitab Karmo. Heikigi lisab, et kui vaja, siis saab ta kauem tööl olla ning inimesi nende murega aidata.

Mehed julgustavad uusi autopesu- ja remonditeenuseid proovima. Kui autol mõni ohutuli armatuurlaual põleb ja ainukese lahendusena pakutakse esindusse pöördumist, siis võib julgelt Heiki töökotta minna. Kes aga unistab autost, mille viimnegi kui nurk on puhas, tasub minna Karmo autopesulasse.

Oskused on hinnas

Elukutselt on Karmo autotehnik, ent õppe üks osa oli autode pesu nii teoorias kui praktikas. Ta on töötanud Eesti erinevais paigus, paar aastat ka Jõgeval autoelektrikuna. Heiki on aga õppinud automaaler, kuid temast sai hoopis autolukksepp. Pärast kooli lõpetamist võttis Silberauto temaga ühendust ja kutsus töövestlusele. Kuid selgus, et nad otsisid vähemalt kümneaastase töökogemusega maalrit. “Mina olin koolist tulnud ja tahtsin õppida, maalriks ma ei saanud,” muljetab Heiki.

Kuid andekale ja õpihimulisele noormehele pakuti kohe lukksepa kohta. “Küsiti, kas käed küljes ja olen midagi proovinud? Enda jaoks olin kõike teinud,” lisab mees.

Heiki töötas Silberautos üle kolme aasta. “Sain ülikõva kogemuse uute autodega. Seal on nii töökeskkond kui tehnika uus,” räägib ta. Mehe asjatundliku käe all on remondis ja hoolduses käinud nii Porched, Mercedesed kui ka kahe uksega Meibach. “Kui auto uksed puldist lukku panin, läksid kõik aknad peegliks,” selgitab mees selle auto üllatuslikke eripärasid. Tegemist on sõidukiga, mille alghindadest saab rääkida alles sajast tuhandest eurost. Suur vastutus andis hindamatu kogemuse ning autolukksepa kõige kõrgema kvalifikatsiooni.

Heiki tundis ühel hetkel, et töö vastutus ja maht ei olnud tasuga tasakaalus ning hinnatud töölisena pakuti talle kohta Soomes. Seal sai ta kogemusi nii vanade kui uute autodega. Tuli kiiresti kohaneda. Ühel hetkel oli töökojas näiteks 1993. aasta Nissan, paari tunni pärast aga uus Mercedes. Üle lahe läks Heiki ainult oma oskustega. “Tol hetkel läksin Soome tühjade kätega,” märgib mees. Tal oli ainult laevapilet ja natuke elamisraha. “Alguses oli raske, aga kui on tahe töötada ja teed korralikult, siis on see paradiis,” teatab Heiki, kellel oli tuntud automehhaanikuna järjekord pidevalt ukse taga. Praegugi on mõned vanad kliendid ta Eestist üles otsinud. Põhiliselt küll eestlased, kes käivad Soome tööle, ent ka üks soomlane on jõudnud juba suurele tööle pakkumise küsida.

Heiki nendib, et Soomes on kordades tasuvam töö, kuid tahe kodulinnas töötada on rahast tähtsam. Eesti erinevates kohtades töötanud Karmo lisab, et Jõgeval on ikka parem elada kui Tallinnas. “Me ei proovigi rikastuda. Tahame pakkuda tasemel teenust ja teenime nii palju, et hakkama saada,” sõnab Heiki.

Töö ja huvi koos

Oma põhitöö kõrvalt tegeleb Karmo viimased viis aastat kartidega. “Olen suviti võistluskartide mehhaanik ja sõitjate koolitaja – see on minu huvi ja töö koos,” sõnab mees.

Karmo oskab küll sõita, aga ise piloodina ei võistle. “See on kallis ala ja mul pole raha, et Eesti meistrivõistlustel osaleda,” tunnistab mees. Nii treenibki ta noori talente Tark Racing meeskonnas ning tunneb hästi masinate hingelu. Teist aasta on Karmol ka oma kasvandik, kelle treenimisele ta keskendub. Poiss on juuniorite tasemel Eesti autospordis lootustandev sõitja. “Pesulaga sisustangi ma kõik ülejäänud tööpäevad,” muigab ta.

Klientidele tagastab ta autod nii puhtana, et ta sellega ise rahul oleks. Põhjalik auto pesu nii seest kui väljast võtab neli tundi. Selleks, et kõik nurgad oleks puhtad, ei saagi kiiremini teha. Loomulikult pakub Karmo erinevaid autopesuteenuseid, mida klient soovib. Valikust leiab näiteks nii surve-, vahu-, kui pigipesu, salongipuhastuse ja mootori pesu.

MARGE TASUR

blog comments powered by Disqus