Infosulg viib juba eos katastroofini

Kui Tartu raudteejaama juhtimiskeskuses möödunud nädalal tulekahju puhkes, ei osanud ilmselt keegi arvata, milliseid tagajärgi see tegelikult kaasa toob. Esmapilgul maad võtnud segadus kestab siiani ja järgmiste kuude jooksul pole lootust paranemisele.

Jõgeval elavate ja siit mujale tööle käivate inimeste jaoks on rong siiani mugavaim ja kiireim transpordiviis. Lisaks on rongiühendus Jõgeva ja teiste linnade vahel nii hea, et võimaldab siia tööle käia ka kaugemalt. Kuni tulekahjuni.

Omajagu segadust

Kui möödunud kolmapäeval taas Tartu poole sõitsin, ei osanud arvata, mis mind ees ootab. Lood Elroni segadustest ja kommunikatsioonihäiretest olid minu jaoks võõras maa. Kuni tulekahjuni. Nimelt jäi rong Tabiveres seisma. Segaduses näod ja ilmed asendusid pettumusega, kui rongijuht viimaks teatas, et siit edasi Tartuni saab bussiga. Mis täpsemalt juhtunud oli ja kui suur kahju tegelikult oli, ei osanud tol hetkel veel keegi aimata. Infot ei osanud anda ka klienditeenindajad, kes olid Tabiveres kadunud kui vits vette.

Siit saab alguse lihtne matemaatikaülesanne: kui on kaks kokkuühendatud rongi ja üks buss, siis kui suur on tõenäosus, et kõik bussi peale mahuvad? Enne, kui õige vastuse ütlete, pidage meeles, et kaks rongitäit segaduses rahvast olid täielikus infosulus. Polnud teateid põlengust, polnud teada, mis täpselt katki läks ja kas keegi viga sai. Aga matemaatika juurde tagasi. Vaadates ummisjalu bussi suunas jooksvaid inimesi, mõtlesin, et miks küll… kuni sai selgeks, et seda, kas järgmine buss ka tuleb, teab vist vaid tuul. Lisaks meie rongi inimestele istusid seal ka eelmise rongi reisijad.

Tunniga Tartusse

Alles Tartu rongijaama jõudes selgus, mis juhtunud oli. Uksel rippus silt, et rongid täna ei sõida. Õhtustest uudistest selgus, et kahjud on nii ulatuslikud, et nende likvideerimiseks võib aega minna kuid, et nüüd seisavad Tartu ülesõidukohtadel reguleerijad, kes foori ülesannet täidavad.

On uskumatu, et alates tänasest võtab kiirrongiga Tartusse sõitmine poole tunni asemel terve tunni. Lisaks sellele, et on uskumatu, et 21. sajandil ei ole ettevõte suutnud luua tagavarasüsteeme, mida sellistel puhkudel kasutada, või plaani, kuidas käituda, kui põleng kogu infrastruktuuri paigast lööb. On uskumatu, et rikete korral peavad inimesed olema teadmatuses ja segaduses, sest infot lihtsalt ei jagata. Tundus veidi uskumatuna, et isegi klienditeenindajad ei osanud juba piletit müües hoiatada, et toimunud põlengu tõttu tuleb ümber istuda bussile või et kaks rongitäit inimesi püütakse mahutada ühte pisikesse bussi. Elronil, tundub, et tuleb segadusest palju õppida.

KERTTU-KADI VANAMB, ajakirjanik

blog comments powered by Disqus